Skadeanmälan ang olycka på förskolan? Hjärnskakning.
Igår hade min dotter ramlat på förskolan. Jag fick ingen information om det öht när jag hämtade henne. Det var först när vi kom ut från förskolan när jag såg en röd rodnad på min 3-årings kind som jag frågade henne om hon ramlat idag varpå hon svarat att hon ramlat när hon åkt pulka. Tänkte inte så mycket mer på det utan litar på att personalen ger mig information jag ska ha när jag hämtar och lämnar henne. Mot kvällen blev hon sluddrig i talet, klagade på huvudont och började kräkas hejvilt omkring sig. Ringde 1177 som bad oss besöka kvällsmottagningen och efter att ha träffat läkare där så blev vi skickade till Akuten istället. Där fick vi sen ligga hela natten på observation (det tog tid innan hon återhämtade sig) och både där och på lvällsmottag fick vi veta att hon fått en hjärnskakning som varit ganska kraftig. Imorse ringde jag förskolan och sa att hon inte kommer idag pga att hon fått hjärnskakning varpå personalen frågar om detta hänt igår. För denna personalen hade varit ute med henne, berättar att min dotter kom på fel sida av en pojke som nyss blivit ivägskickad i pulka och hon ramlat ner i backen och slagit ansiktet och fått näsblod. Hon hade däremot "hämtat sig fort". Denna kvinna i personalen hade slutat kl 14 och gett information till dem andra i personalen men INGEN har sagt något till mig trots att vi stod och pratade i säkert 10 min om andra saker. Läste någonstans att man ska skadeanmäla vissa händelser på förskolan. Någon som vet hur det är med hjärnskakning? Är det värt att skadeanmälas? Jag har aldrig behövt göra det tidigare och tar gärna emot tips. Tillägger att jag skriver från mobilen därav allt i en klump och eventuella stavfel.