• Anonym (Bea)

Pepsi Max-beroende!

Alltså det är vansinnigt, men jag måste ha minst två liter om dagen! Dricker knappt något annat. Får huvudvärk, mår illa och blir grinig när jag försöker sluta. Har haft det såhär i ca fem år! En ganska dyr last i längden.
    Någon som har det likadant?

• Svar på tråden Pepsi Max-beroende!
  • Anonym (CC Light)

Prova att ta koffeintabletter , t.ex. en på morgonen och en kring lunch. Då slipper du abstinensen från koffeinet. Drick vatten istället, eller börja med varannan vatten och varannan Pepsi om det känns omöjligt att sluta direkt.

• Anonym
    Anonym (Bea) skrev 2013-01-18 18:30:14 följande:
    Alltså det är vansinnigt, men jag måste ha minst två liter om dagen! Dricker knappt något annat. Får huvudvärk, mår illa och blir grinig när jag försöker sluta. Har haft det såhär i ca fem år! En ganska dyr last i längden.
    Någon som har det likadant?
    jag med, men har avancerat från max till peps med socker.. höll upp ett tag när jag kööpte en sodastreamer, bubbelvatten tar bort det värsta..
  • ODS

Samma här, är sjukt beroende! Dricker nog 3 l/dag! Inte bra och dyrt men har inte viljan eller motivationen att sluta, detta är min enda last! Äter ej godis, fika, chips med mera så på något sjukt sett tycker jag att jag kan unna mig det:/

• Anonym (jag med)

Drack ca 1,5l om dagen men har nu slutat. unnar det mig bara på speciella tillfällen. Motivationen blev tillräckligt stor när min hy blev helt förfärlig och jag inte kunde sova på nätterna. Pepsi max + godis får mig att må psykiskt dåligt har jag märkt. 

• Anonym

Om inget annat avskräcker borde risken för benskörhet göra det.

• Daga

Jag dricker inte Pepsi Max men har en kompis på Facebook som verkligen kämpar för att ta sig ur Pepsi Max - beroende. Hon i sin tur har en kompis som också försöker sluta med Pepsi Max. De har det skitjobbigt.
    Vad är det för speciellt med just den drycken?

Jag har periodvis druckit mycket Cola Zero men inte haft några problem med att sluta.   

• Anonym (Apa)

Jag var beroende i 5 år av denna skit... Började med cola light. Gick över till zero sedan de 4 sista åren pepsi Max... Snittade 1,5-3 liter\dag Jag fick mycket biverkningar med njurar och blev helt grå i hyn tillslut... Tvärslutade med pepsi nu i oktober. Har sedan dess totalt druckit bara ett halvt glas vanlig coola... Varje gång jag tänkte på pepsi eller blev sugen åt jag lakrits.... Såna "salmiak" på rulle. 1-2tabletter. Efter det tappade jag totalt sugen på pepsin då salmiakrulle och pepsi är vansinnigt äcklig kombination... Suget gick över efter 3 veckor ... Nu är jag inte ens sugen på pepsi... Aldrig mer!! Om jag köper läsk köper jag bara fanta, med socker... När du slutar med pepsi... Se till att ha Lunelax hemma.... Tips...

Svar på tråden Pepsi Max-beroende!