• Anonym (Trött!)

jäkla uvi!

Avslutade igår en penicillin-kur (penomax) mot urinvägsinfektion, och redan nu känner jag av symptom igen :( Kissnödig ofta, sveda, ont i magen och kring urinröret. Så less på det här! Hade samma h*lvete i somras med upprepade infektioner. Kommer inte kunna åka till läkaren förens på tisdag om det inte skulle gå över av sig själv. Någon som har något tips förutom att dricka mycket och surt?

Tacksam för tips!  

• Svar på tråden jäkla uvi!
  • GullpuckotMe

Använd dig av en noggrann "torkteknik" är du går på toaletten. Uvi orsakas av bakterier som finns i tarmen kommer upp i urinröret. Det du kan höra själv? Dricka mycket gärna tranbärsjuice eller sura drycker. Håll rent i underlivet, använd bara vatten, ingen tvål.

• Anonym (Trött!)

Tack för tipset! Ska försöka få tag på det imorgon då. Detta är sååå frustrerande! Har dessutom googlat runt lite och så klart så börjar ju katastroftankarna. Stötte på något som kallas uretrit, kronisk blåskatarr, som verkar vara ett riktigt gissel att bli av med...orkar inte med detta! 

• GullpuckotMe

*göra ska det stå inte höra ... Jäklans iPhone!

• juliaannaeva

Hej jag har stora problem med uvi, äter tranbärs kapslar dagligen minst 2 och vid minsta känning så stoppar jag i mig 2 till :) har varit utan en infektion i 1,5 år! Det har varit min räddning, tror man kan ta upp åt 6 per dag! Finns o köpa på hälsa kosten :) hoppas det löser sig för dig, det är ju hemskt!

• Anonym (Trött!)
    GullpuckotMe skrev 2013-01-18 20:46:00 följande:
    Använd dig av en noggrann "torkteknik" är du går på toaletten. Uvi orsakas av bakterier som finns i tarmen kommer upp i urinröret. Det du kan höra själv? Dricka mycket gärna tranbärsjuice eller sura drycker. Håll rent i underlivet, använd bara vatten, ingen tvål.
    Jo, har försökt med allt det där...
  • GullpuckotMe

Det stämmer, om du går obehandlad finns även en risk att uvi går upp mot njurarna och det är inte att leka med. Så håll koll att du inte får feber. Smärtstillande tabletter kan hjälpa vid smärtan. Vet själv hur det känns, riktigt obehagligt

• Anonym (Trött!)
    juliaannaeva skrev 2013-01-18 20:47:37 följande:
    Hej jag har stora problem med uvi, äter tranbärs kapslar dagligen minst 2 och vid minsta känning så stoppar jag i mig 2 till :) har varit utan en infektion i 1,5 år! Det har varit min räddning, tror man kan ta upp åt 6 per dag! Finns o köpa på hälsa kosten :) hoppas det löser sig för dig, det är ju hemskt!
    Många som har tipsat om tranbärs-kapslar eller liknande! Är det så att det hjälper när symptomen redan finns eller fungerar dem mest förebyggande? 
  • Anonym
    Ooo kära du..... Två dar innan jul åkte jag på det, fick penicillin på jourcentralen. Åt i 5 dagar. Veckan efter fick jag det igen. Tog då inte penicillin för tänkte att jag kanske blir resistenst mot det. Så jag köpte hem hur mycket citroner som helst, och drack riktigt surt citron vatten. Pressa så mycker du bara kan och drick hinkvis med surt citronvatten! Ett tips, köp färdigpressade citroner och blanda med vatten, mitt uvi försvann direkt... =) 
Svar på tråden jäkla uvi!