• Anonym

Hur kan man bevisa att man har barnet varannan v?

Men vänta.. såvitt jag vet ska pappan betala underhåll för barnet om han INTE har det och i detta fall verkar ju inte pappan ha barnet alls?? 

• Anonym
    Anonym (Hur?) skrev 2013-01-19 09:56:49 följande:
    Barnet går i skolan går själv till och från. Fk har det pratats med men mamman ljuger och säger att hon har barnet mest. Det var så förut, men nu sedan ett par år så har detta ändrats. Fk tror på mamman.

Jag föreslog också att fota barnet med tex datumkamera eller liknande. Inget umgängesavtal skriftligt.
    Varför har pappan inte barnet på heltid då?
  • Anonym
    Anonym (Hur?) skrev 2013-01-19 12:20:00 följande:
    För att mamman vägrar, då blir hon av med underhållet direkt. Och vårdnadsbidraget.
    Varför är pappan så dum att han delar boendet för barnet med barnets mormor när han helt enkelt kan hämta hem barnet och ha barnet hemma jämt?
  • Anonym
    Anonym (Hur?) skrev 2013-01-19 19:16:50 följande:
    De HAR pratat med FK, FK tror på mamman när hon säger att hon visst har barnen och det är såååå synd om henne som blir baktalad av pappan heeeeela tiden.

Det är dels för barnets skull så har pappan inte åkt och hämtat barnet hos mormodern barnet klarar inte av många förändringar hit och dit utan behöver förberedelse och sen faktiskt pga utmattning då barnet är mycket krävande, bla måste övriga barn i familjen skyddas så den där veckan utan behövs. Slutar han betala går hans skuld till kronofogden. Mamman får pengarna iaf via FK och FK kräver in pengarna av pappan.
    Hur många dagar per månad har han barnet som syskonen behöver skyddas från? Är det ens en hållbar situation att ha ett barn hemma som man måste skydda andra barn ifrån?
  • Anonym
    Anonym (Hur?) skrev 2013-01-20 14:16:34 följande:
    Ja det var mitt förslag också, ville bara kolla om det kunde hjälpa. De har nog dock ingen dagstidning, men på något vis måste de ju kunna bevisa.. De får väl skaffa sig en dagstidning iaf ett tag kanske haha.
    Ja jag sa också att vårdbidraget ska de dela på, men de hade fått höra att det ska de inte alls. Dock tror ju FK att barnet bor bara hos mamman utom varannan helg.
    Vårdbidraget kan inte delas utan betalas ut till en av föräldrarna.
Svar på tråden Hur kan man bevisa att man har barnet varannan v?