• Gurkan

Slow cooker/crock pot någon som har?

Har tittat en del på slow cookies. Det verkar smidigt att kvällen innan förbereda grytan, ställa i kylen och på morgonen ta ut den och starta och sen när man kommer hem från jobbet är maten klar. Verkar som man kan laga det mesta i den från hel kyckling till köttfärssås. Allt tillagas på svag värme och ska bevara nyttigheterna i maten och göra köttet saftigt och mört. Är det någon som använder slow cooker i vardagen och har lust att dela med sig av sina erfarenheter? Är den så bra som den verkar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-12 07:42
    Länk till recepttråden
    www.familjeliv.se/Forum-22-72/m71359697.html

• Svar på tråden Slow cooker/crock pot någon som har?
  • Gurkan
    MamaPapa skrev 2013-09-27 23:55:56 följande:
    Oj vad dyra de är i Sverige, undrar hur det kommer sig. Jag bor i England o köpte basmodellen på 3.5 L som på sidan ovan säljs 495kr för 170kr ca här....

De är jättedyra i Sverige tyvärr, beställde min 4,7 liters från England så jag får ha en adapter men med adaptern gick den på knappt 800 kr (frakt inräknad) vilket var ett helt okej pris. Framförallt har den timer, de utan timer kostar lite mindre men de med timer är svindyra,
  • frappa
    Gurkan skrev 2013-09-28 06:38:31 följande:

De är jättedyra i Sverige tyvärr, beställde min 4,7 liters från England så jag får ha en adapter men med adaptern gick den på knappt 800 kr (frakt inräknad) vilket var ett helt okej pris. Framförallt har den timer, de utan timer kostar lite mindre men de med timer är svindyra,
    Man beställer från ebay Tyskland i stället, så slipper man adaptrar.

Viktigt dock när man handlar på Ebay, är att kolla priset på samma vara.
    Det är inte alls ovanligt att det kan skilja någon hundring ibland.
  • Gurkan
    MamaPapa skrev 2013-10-07 23:12:10 följande:
    Idag kokade jag chilliconcarne i min

Hur blev den? Är nyfiken på att testa köttfärslimpa! Pulled pork blev jättebra! Lät den gå åtta timmar, 1,5 kilo, men tror den får gå några timmar längre nästa gång.
  • Gurkan

Nu har jag en tomatsås med paprika, zucchini och morot på gång. Slängde ner en påse färdiga köttbullar med. Skulle säkert gå med hemrullade råa också men nu tog jag en genväg :) få se ikväll hur det blir!

• Gurkan

Tomatsåsen blev ljuvlig och köttbullarna klarade det fint! Nästa gång rullar jag egna köttbullar!

• MamaPapa

Korvgryta brukar också bli fint - gärna lite kryddigare korv och jag brukar köra med rå korv.

• frappa

Ska nog faan ta damma av min cooker efter flytten.
    Och ta åka till City Gross och köpa på mig 3kg fläskkarré för 39:95:-/kg

Så får det bli lite carnitas imorgon.

Svar på tråden Slow cooker/crock pot någon som har?