• CMM

Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?

Blir lite rädd nu. Brukar bli det av "vi ändrade stavningen så den skulle bli uniiiik"-folk. Och Kira på en kille??

Fokuserar man på invandrings- och integrationsfrågor har man inte fattat vad som är viktigt i världen och Sverige. /Ermenegildo
  • CMM

Ibland önskar jag att fler tjejer i amerikanska TV-serier hette Bertil.

Fokuserar man på invandrings- och integrationsfrågor har man inte fattat vad som är viktigt i världen och Sverige. /Ermenegildo
  • CMM
    Luckyday skrev 2013-01-23 16:06:47 följande:
    Sonen fick namnet Dexter efter seriemördaren på tv6
    Känns ju sådär att döpa någon efter en seriemördare, om än fiktiv. Trodde bara det var sådana som Lady Dahmer som höll på med sådant.
  • CMM
    Isaura skrev 2013-01-31 10:37:47 följande:
    Vår dotter är döpt efter min favoritlåt:) Eloise ;D
    Det var ju tur att du hade just den som favoritlåt då. Tänk om det hade varit någon annan låt, typ Meatloafs "I Would Do Anything For Love (But I Won't Do That)". Så får man nog inte ens heta.
  • CMM

Det här med amerikanska namn (med därpå följande uttal) till typiskt svenska efternamn fattar jag mig inte på. "Hailey" och liknande är ett skräckexempel.

"Hej, jag heter Hejli Nilsson..." 

Svar på tråden Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?