• millaerika

hund i lägenhet

grannarna i lägenheten ovanför har skaffat hund. när de är hemma har de två barn som springer runt och klampar som elefaner och gapskriker så att hela huset skakar och när de är borta så skäller hunden/hundarna konstant. (och då menar jag verkligen konstant) så högt att jag inte kan titta på tv eftersom de överröstar ljudet av min egen tv trots att de är en våning upp. vad gäller egentligen för hyresrätter? kan man få grannarna vräkta om man klagar eller är det bara att lida vidare? har varit och plingat på dörren men ingen öppnar och jag är redo att bryta mig in och kasta ut hunden genom fönstret i princip..

• Svar på tråden hund i lägenhet
  • Sillan3

Har du varit uppe och ringt på när familjen är hemma??
    De kanske inte vet om att hundarna skäller hela tiden..

och gör de det så mår de ju inte bra.. hundarna altså.. de kanske inte trivs med att vara själva.. påpeka det till grannarna vet jag!
    börja lite snällt med att bara fråga om de vet om det.. o åtminstånde låtsas att du bryr dig om hundarna så kanske du får ändring på det

lycka till!     

• millaerika

ska försöka med det när de väl kommer hem, eller så sätter jag en lapp på dörren för egentligen är jag skiträdd för hundar och vill helst inte att de ska öppna när jag ringer på :) tror att det är en valp så den är nog inte van vid att vara ensam men det gör ju inte saken mindre irriterande tyvärr..

• MissJane

Skriv en vänlig lapp och lägg i brevlådan. Beskriv att hunden tyvärr skäller hela dagarna och försök ha lite tålamod. Som sagt, de vet säkert inte att hunden skäller.

Svar på tråden hund i lägenhet