Inlägg från: Starka mamman |Visa alla inlägg
  • Starka mamman

Ensamstående, utan avlastning.

Hej,
    Jag har varit i din situation under 4 år samtidigt som jag behövt kämpa mot andra problem.
    Jag förstår vad du går igenom och känner en person som har hjälpt både mig och andra mammor när det kommer till avlastning.
    Hon har också barn samt pedagogiskt ledarskap som bakgrund och är dessutom trevlig:)

Mejlar :)

• Starka mamman
    boandersson skrev 2014-03-02 21:44:38 följande:
    Men som ensamstående mamma har man inte råd att hyra hjälp!

Jag håller med dig om att ensamstående mammor kan få det tufft ibland rent ekonomiskt .
    Som jag har förstått det så har hon redan ett jobb och hjälper andra mammor med barnpassning på sin fritid, vilket förklarar att hon inte tog mycket betald.
    Jag är själv ensamstående på heltid och är jätte tacksam för all hjälp jag får både från familj och vänner.
  • Starka mamman
    Barbamama08 skrev 2014-03-09 00:35:48 följande:
    Jag är i precis samma situation. Vi separerade också för snart 2 år sedan, och nu har han inte inte träffat henne alls på snart ett år. Innan det var han måttligt intresserad. I nästa vecka ska vårdnadstvisten dra igång och jag tror inte ens att han kommer dit.

Det är skittrist att känna sig låst och begränsad. Och för att inte tala om orkeslös (trotsig tvååring). Jag kontaktade kommunen i höstas för att se vad de kunde erbjuda, och jag har faktiskt blivit beviljad en avlastningsfamilj. Men jag vet inte så mycket mer om det än. Det går långsamt eftersom de alltid måste prioritera andra fall, och det kan jag också förstå. Kanske det kunde vara något?
    Vi har samma sits ,min vårdnadstvist börjar oxå nästa vecka i tingsrätten.
    En mardröm verkligen ,man känner sig låst ,kan inte göra något om man inte vet var man står.
Svar på tråden Ensamstående, utan avlastning.