• malininorrköping

nyfiken föräldrar som har barn med funktions hinder

Om det fanns nnågon form av verksamhet dit man kan gå med sitt barn för att lära sig något plus att ha en trevlig stund skulle man orka det som förälder . Exempelvis att gå i en studie cirkel där man lagar mat med sitt barn eller går i en färg och form grupp. På hemmaplan kan det vara mycket annat som stör. Jag har ju ex en son med as tyvärr har jag inte tålamod hemma . Samtidigt behöver han ju öva mycket. Skulle jag orka ge mig iväg en gång i veckan med mitt barn träffa andra barn och föräldrar där man också kan lära av varandra samtidigt som man går typ en kurs

• Svar på tråden nyfiken föräldrar som har barn med funktions hinder
  • malininorrköping

Nej det är inte jag som vill det jag undrar bland er föräldrar om ni skulle vara intresserad av något sådant om det fanns

• UnikFamilj

Jag tror att många skulle vara intresserade, kruxet är att det måste finnas nära och det måste vara anpassat - alltså ofta små grupper, anpassad lokal och aktivitet. Jag skulle ÄLSKA om det fanns nån aktivitet eller bara nån plats dit vi kunde gå med nåt av barnen eller flera och de kunde få träffa ett till två andra barn för att leka medan jag kunde få dricka kaffe och prata med en annan förälder. Det som är så självklart för många andra föräldrar är omöjligt för oss i stort sett, och jag skulle älska möjligheten.
    För oss är ju första kruxet att vi bor där vi bor, och det inte är lätt att hitta andra föräldrar i samma eller liknande situation. 

• Alecto

Kontakta din lokala FUB avdelning - kan nog variera väldigt iofs men "vår" grupp hittar på saker både med barn och för föräldrar.

Svar på tråden nyfiken föräldrar som har barn med funktions hinder