Avundsjuk på min perfekta bästa vän
haha, du har ju ingen aning på om folk avundas dig eller inte. Jag gör iaf :P
haha, du har ju ingen aning på om folk avundas dig eller inte. Jag gör iaf :P
Måste du jämföra med exakt de sakerna som hon råkar vara bra på? Du är ju säkert bättre än henne på andra saker (och får komplimanger för det ibland).
Alla jag umgås med är snygga, har fina hem etc. Men jag inser att lilla jag faktiskt har ett jobb som jag trivs bättre med, en man som är klippt och skuren för mig, ett hem som jag blir lugn och mår bra i (som är anpassat efter oss och inte efter pågående trender) o.s.v. Vad är det som är viktigt, egentligen? Fasaden eller kvaliteten? Komplimanger väger lätt om man inte är nöjd själv.
Varför vill du att folk ska avundas dig?
Allt kan se så bra ut från utsidan men du vet inte hur det är när du inte är där. Du vet bara hur fasaden ser ut.
Jag har en sån vän. Hon är snygg, välutbildad (utan studielån, pappa betalade), bor med sin rika man i en lyxvilla i Stockholms dyraste område. Hon har två barn som är jättesöta, har kvar kroppen hon hade innan hon blev gravid (lång och smal) osv osv.
Men jag avundas inte henne, för jag vet hur hon lever. Utåt så ser det ut som det perfekta förhållandet, men jag vet att hennes man inte gått upp en enda natt med barnen (han jobbar och tjänar pengarna), jag vet att hon har dåligt självförtroende och kritiserar sig själv mycket och att hon är livrädd för att bli tjock.
Jag vill inte leva så. Då lever jag hellre som jag gör. Med egen inkomst, en man som är jämställd och med en sund kärlek till min egen kropp.
Du har ingen aning om hur din vän verkligen har det. INGEN är perfekt. Inte ens din kompis, även om du tror det.