• Anonym (man utan lust)

Min lust bara försvann

Min lust till sex försvann i slutet av sommaren 2012, augusti ungefär. Från 100 ner till 0.

Jag längtar inte längre efter sex alls. Jag kan t.om med för första gången i mitt vuxna liv känna det jobbigt när frun smeker mig eller antyder på sex. Aldrig hänt. När vi hade sex sist (november) så frågade frun om jag inte ville gå ner på henne och jag svarade "inte ikväll älskling - nästa gång"  jag kände verkligen inte för det och det har heller aldrig hänt. Backar vi bandet ett år så var jag en man som konstant gick runt och längtade efter sex. Tänkte sex hela dagarna och försökte röja alla tänkbara hinder för att vi skulle hamna i säng...  Nu fixar jag istället nya hinder så det blir nästan aldrig att vi lägger oss samtidigt.

Jag tänder heller inte på andra och jag älskar min fru verkligen. Det är så märkligt att lusten till sex bara kunde försvinna. Jag har  t.om. svårt för vanlig närhet. Frun undrar lite smått vad som har hänt och jag lirkar med svaren. Jag som alltid varit kåt och sugen har bara tappat allt.

Någon som har varit med om detta?  Kom den tillbaka igen? Vad gjorde ni? Kan det vara något medicinskt? Jag är 37år.

• Svar på tråden Min lust bara försvann
  • Anonym

Nu är jag iofs kvinna då, men... Jag är 27 år.
    Min sexlust har också försvunnit HELT. Från att ha varit ganska sexuell av mig till noll. Jag födde barn för mer än ett år sedan och jag märkte att lusten minskade och minskade under graviditeten. Efter förlossningen var den borta. Inte tillstymmelse finns, hur jag än letar och försöker.
    Jag hade en enkel och okomplicerad förlossningen och det är mer än ett år sedan nu. Kroppsligt känner jag mig precis som innan förlossningen, har inte gått upp i vikt eller så. Så förlossningen är inte skäl, känner jag.
    Jag älskar min man, känner inte attraktion eller längtan till någon annan heller.
    Vet inte heller vad jag ska ta mig till.. tänk om lusten aldrig kommer tillbaka!?

• Anonym (man utan lust)
    Anonym skrev 2013-01-20 00:43:48 följande:
    Nu är jag iofs kvinna då, men... Jag är 27 år.
    Min sexlust har också försvunnit HELT. Från att ha varit ganska sexuell av mig till noll. Jag födde barn för mer än ett år sedan och jag märkte att lusten minskade och minskade under graviditeten. Efter förlossningen var den borta. Inte tillstymmelse finns, hur jag än letar och försöker.
    Jag hade en enkel och okomplicerad förlossningen och det är mer än ett år sedan nu. Kroppsligt känner jag mig precis som innan förlossningen, har inte gått upp i vikt eller så. Så förlossningen är inte skäl, känner jag.
    Jag älskar min man, känner inte attraktion eller längtan till någon annan heller.
    Vet inte heller vad jag ska ta mig till.. tänk om lusten aldrig kommer tillbaka!?
    Tänker också om lusten aldrig mer kommer tillbaka ;(

Vi har tre barn, 3, 6 och 9 år så det är full fart om dagarna men jag känner ändå inte det är barnen som tar energin. Tränar två ggr i veckan och är vältränad, äter rätt och ser till att hålla mig i form. Jag har svårt att peka på någon anledning. Älskar verkligen min fru och vill inte att detta skall störa vår fina relation. Men jag har inte enda droppe lust kvar. Jag försöker och försöker - frun försöker och försöker men det går inte. Det blir ingen reaktion varken i hjärnan eller där nere.
  • Tom Araya

Jag har ingen erfarenhet att hjälpa dig med ditt problem med lust men jag har två råd för ditt förhållande.

1. Var öppen och ärlig med det uppståndna problemet inför fru, den respekten ska du visa henne om du älskar henne. Låt henne inte gå undra och tro du är otrogen eller att det är något fel på henne.

2. Försök med alla medel lösa problemet, sök läkare, prova naturmedel för lust...you name it...även detta av respekt och kärlek till kvinnan du älskar.

• pickaboo

Det kan vara medicinskt! Har inte heller haft sexlust på ett tag (typ 2 år) och det håller på att utredas! Min läkare tog mig på allvar när jag frågade om min icke-sexlust.

• Anonym

Du borde söka läkare. Det kan vara prostata som spökar. Eller kanske är du deprimerad?
    Min man hade samma problem men då han fick reda på att  han hade fel på prostatan. Efter behandlingen är allt nästan som förut 

• MissFine
    Tom Araya skrev 2013-01-20 03:45:38 följande:
    Jag har ingen erfarenhet att hjälpa dig med ditt problem med lust men jag har två råd för ditt förhållande.

1. Var öppen och ärlig med det uppståndna problemet inför fru, den respekten ska du visa henne om du älskar henne. Låt henne inte gå undra och tro du är otrogen eller att det är något fel på henne.

2. Försök med alla medel lösa problemet, sök läkare, prova naturmedel för lust...you name it...även detta av respekt och kärlek till kvinnan du älskar.
    Kloka råd. TS, lyssna på dem.

Att inte svara rakt och ärligt, utan undanglidande kan med tiden ställa till stora problem i er relation. Det är ju inte ditt fel att du tappat lusten. Inte heller din frus. Så försök lösa detta tillsammans.
  • Anonym
    Anonym (man utan lust) skrev 2013-01-20 00:30:36 följande:
    Min lust till sex försvann i slutet av sommaren 2012, augusti ungefär. Från 100 ner till 0.

Jag längtar inte längre efter sex alls. Jag kan t.om med för första gången i mitt vuxna liv känna det jobbigt när frun smeker mig eller antyder på sex. Aldrig hänt. När vi hade sex sist (november) så frågade frun om jag inte ville gå ner på henne och jag svarade "inte ikväll älskling - nästa gång"  jag kände verkligen inte för det och det har heller aldrig hänt. Backar vi bandet ett år så var jag en man som konstant gick runt och längtade efter sex. Tänkte sex hela dagarna och försökte röja alla tänkbara hinder för att vi skulle hamna i säng...  Nu fixar jag istället nya hinder så det blir nästan aldrig att vi lägger oss samtidigt.

Jag tänder heller inte på andra och jag älskar min fru verkligen. Det är så märkligt att lusten till sex bara kunde försvinna. Jag har  t.om. svårt för vanlig närhet. Frun undrar lite smått vad som har hänt och jag lirkar med svaren. Jag som alltid varit kåt och sugen har bara tappat allt.

Någon som har varit med om detta?  Kom den tillbaka igen? Vad gjorde ni? Kan det vara något medicinskt? Jag är 37år.
    Kolla med läkare. Be dom kolla din testosteron halt. Hormonet har betydelse för hälsa och välbefinnande hos både män och kvinnor, genom sin påverkan på bland annat könsdrift, immunförsvar och skelett.
  • Anonym (man utan lust)

Tack alla för svar. Ja, det får bli en besök hos läkaren. Det finns ingen lust kvar alls hos mig. Återkommer med svaret.

• MissFine
    Anonym (man utan lust) skrev 2013-01-24 12:59:22 följande:
    Tack alla för svar. Ja, det får bli en besök hos läkaren. Det finns ingen lust kvar alls hos mig. Återkommer med svaret.
    Vad bra!
    Hoppas det löser sig för dig. Solig
  • Anonym (man utan lust)

Nu till läkaren... "wish me good luck"   (har läkarskräck...) 

• MissFine
    Anonym (man utan lust) skrev 2013-01-25 10:38:07 följande:
    Nu till läkaren... "wish me good luck"   (har läkarskräck...) 
    Lycka till!
    Tänk att det är för en mycket bra sak som kommer öka din livskvalitet. Solig
  • Anonym (man utan lust)

Okej, något fysiskt eller medicinskt fel har jag inte har svar på det nu. Läkaren var inne på att jag kan ha en omedveten stress eller depression i kroppen. Igår kväll försökte vi men det blev inget då glöden saknades totalt. Ikväll tänkte jag överraska frun med middag, tända ljus och sedan en helkropps massage  med varm olja. Även om jag inte får lusten till att funka så får jag göra det jag kan för att vi inte skall komma från varandra.

• Tom Araya
    Anonym (man utan lust) skrev 2013-01-29 10:52:01 följande:
    Okej, något fysiskt eller medicinskt fel har jag inte har svar på det nu. Läkaren var inne på att jag kan ha en omedveten stress eller depression i kroppen. Igår kväll försökte vi men det blev inget då glöden saknades totalt. Ikväll tänkte jag överraska frun med middag, tända ljus och sedan en helkropps massage  med varm olja. Även om jag inte får lusten till att funka så får jag göra det jag kan för att vi inte skall komma från varandra.
    Har du pratat med din fru om det?
  • Anonym (man utan lust)
    Tom Araya skrev 2013-01-29 11:10:55 följande:
    Har du pratat med din fru om det?
    Jag berättade för henne att jag tänkte kolla upp mina värden eftersom jag inte riktigt känner igen mig. Jag har inte varit helt tydlig med att jag saknar lusten. Jag har knapp erkänt det för mig själv utan alltid sett eller skapat en anledning till att just idag/ikväll går det inte. Men jag borde prata mer med henne hur det ligger till. Nu när jag själv erkänner det.
  • MissFine
    Anonym (man utan lust) skrev 2013-01-29 11:16:13 följande:
    Jag berättade för henne att jag tänkte kolla upp mina värden eftersom jag inte riktigt känner igen mig. Jag har inte varit helt tydlig med att jag saknar lusten. Jag har knapp erkänt det för mig själv utan alltid sett eller skapat en anledning till att just idag/ikväll går det inte. Men jag borde prata mer med henne hur det ligger till. Nu när jag själv erkänner det.
    Ja, det måste du. Hon kan annars lätt känna att det beror på henne, att hon inte är attraktiv, eller att du inte älskar henne längre. Bättre att lägga korten på bordet och ta er igenom denna svacka tillsammans.

Skönt att du nu vet att det inte är något medicinskt problem. Då kan du släppa den oron. Och eftersom det inte är medicinskt, så går det ju att komma över detta. Jag tror på ärlighet, tålamod och att hitta andra vägar för närhet och bekräftelse.

Svar på tråden Min lust bara försvann