Inlägg från: Anonym (sex?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sex?)

Behandla UVI? Snälla hjälp :(

Anonym skrev 2013-01-20 10:28:58 följande:
    Jag har UVI efter UVI! Jag har provat ALLT man kan tänka sig för att förebygga UVI....
    Men kanske är det rent av  så att jag tvättar mig FÖR mycket?? Och håller på med alla dessa hälsokost i förebyggande syfte?

Och nu till min egentliga fråga !
    När jag får UVI så blir jag trött, fruktansvärda smärtor i underlivet, sveda vid urinering, känner mig sjuk i hela kroppen.
    Men OM jag bara härdar ut ( jag har stått ut i typ 3 dagar) sen måste jag börja med antibiotika
    MEN OM!! Tror ni att jag måste behandla mig då? när vänder det??

Någon som vet??
    Så länge man inte har feber o så....

SNÄLLA SÅ TACKSAM FÖR SVAR!!!

ÄR SÅ RÄDD FÖR ATT BLI RESISTENT!!!!!!
    Hej ts!

Måste fråga angående ditt sexliv (som har en poäng i samband med UVI) Är du i en relation? Har ni oskyddat sex, dvs utan kondom?
  • Anonym (sex?)
    Anonym skrev 2013-01-20 12:13:15 följande:
    Vad tror ni om att tvätta rumpan ofta? eftersom bakterierna kommer därifrån... och i bland när man har sex så åker ju snoppen ur och ... ja ni vet ju själva :P
    De var svar på min fråga, sorry hade inte läst hela tråden. Ja om snoppen åker ur och hamnar på ändtarmsöppningen så får han gå och tvätta sig innan han stoppar in den igen, svårare än så är det inte. Plus ha inte sex innan antibiotika kuren är färdig. Och du ska oxå vara noga med din hygien före och efter, dvs tvätta dig före, kissa och tvätta dig efter men med vatten, så du sköljer av underlivet.

Hade exakt samma problem förr. Dock med en annan partner. Har han kollat sig ifall han har nån infektion som är "tyst"? Kan ju föra över till dig utan att själv ha problem.
Svar på tråden Behandla UVI? Snälla hjälp :(