• 2010an

Fler som ska börja med hormonsprutor (Gonal F)

Hej!

Jag har precis börjat med hormonsprutor - Gonal F 50. På onsdag ska jag på VUL och hoppas att de hänt något.. Finns de fler här som kör med sprutor ? Vore kul och följas åt :)

• Svar på tråden Fler som ska börja med hormonsprutor (Gonal F)
  • Janna33

Hej Här är en till som snart ska börja med sprutor puregon 50. Väntar på mensen som borde komma om några dagar. Har kört med sprutor tidigare och blev då gravid på 4e omgången. Har du barn eller kämpar ni på första barnet?

• 2010an
    Janna33 skrev 2013-01-21 00:33:23 följande:
    Hej Här är en till som snart ska börja med sprutor puregon 50. Väntar på mensen som borde komma om några dagar. Har kört med sprutor tidigare och blev då gravid på 4e omgången. Har du barn eller kämpar ni på första barnet?
    Hej Janna 33!
    Vad roligt att du också ska börja med sprutor. Jag har ett barn sen tidigare. Blev gravid med honom på första pergotimekuren. Testade pergotime två gånger nu också men utan att få ägglossning så nu kör jag alltså på Gonal F. Fast har inte haft några känningar av ägglosning än (fast de kanske tar ett tag..) Vilken dos hade du första gången nr du blev gravid på Puregon? Vad är de för skillnad på Puregon och Gonal F?
  • Janna33

Det gick väldigt lätt för dig då med första barnet :) jag testade pergotime innan puregon sist, men jag blev bara överstimulerad. Dosen då jag blev gravid var 50 ie behövde aldrig höja eller sänka dosen. Ja du jag vet fasktiskt inte vad det är för skillnad. Jag tror att det inte är någon skillnad, bara olika tillverkare. Hur många dagar har du tagit sprutor vid första vul? Jag tog sprutor i exakt 12 dagar alla fyra gångerna och ett fint ägg varje gång, så jag hoppas det gåe lika smidigt den här gången med.

• 2010an
    Janna33 skrev 2013-01-21 23:26:36 följande:
    Det gick väldigt lätt för dig då med första barnet :) jag testade pergotime innan puregon sist, men jag blev bara överstimulerad. Dosen då jag blev gravid var 50 ie behövde aldrig höja eller sänka dosen. Ja du jag vet fasktiskt inte vad det är för skillnad. Jag tror att det inte är någon skillnad, bara olika tillverkare. Hur många dagar har du tagit sprutor vid första vul? Jag tog sprutor i exakt 12 dagar alla fyra gångerna och ett fint ägg varje gång, så jag hoppas det gåe lika smidigt den här gången med.
    oj vad skönt att de gått så bra för dej med  50 ie tidigare och att de räckte med tolv dagar :) jag hade tagit sprutorna i 6 dagar (var på vul på sjunde dagen) men hade inget ägg som vuxit till sej, det största var 7 mm.. så vi höjde till 62,5. Vilket jag tyckte kändes som en liten höjning.. men ska dit på vul på måndag igen (dag 6 med 62,5) Har du fått mensen och börjat med sprutorna nu?
  • Janna33

Ja det gick väldigt smidigt sist och jag hoppas verkligen att det gör det nu med! Men man vet ju inte hur kroppen är efter en graviditet och förlossning heller. Det kan ju gå åt båda håll. Ja tog första sprutan idag, kliniken skulle ringa mig på måndag med tid för vul. Ja det lät verkligen som en liten höjning. Jag har nog aldrig hört nån som fått höja så lite, men läkaren vet nog vad han pratar om :) Går du via landstinget eller går du privat?

• 2010an
    Janna33 skrev 2013-01-26 22:54:26 följande:
    Ja det gick väldigt smidigt sist och jag hoppas verkligen att det gör det nu med! Men man vet ju inte hur kroppen är efter en graviditet och förlossning heller. Det kan ju gå åt båda håll. Ja tog första sprutan idag, kliniken skulle ringa mig på måndag med tid för vul. Ja det lät verkligen som en liten höjning. Jag har nog aldrig hört nån som fått höja så lite, men läkaren vet nog vad han pratar om :) Går du via landstinget eller går du privat?
    Skönt att du börjat med sprutorna! läkaren jag hade innan detta besök sa att om du inte svarar på 50 så höjer vi till 75.. men hon som jag hade på Vul sa att man måste höja med små steg.. ;( Suck! Men vill ju såklart inte bli överstimulerad heller men känns som att de kommer ta så lång tid i denna takt..! Jag går via Landstinget.. du då? Imorgon har jag Vul så håll tummarna att de har hänt något (vilket jag tyvärr inte tror)  Har du nära till kliniken? går de bra för dej att gå från jobbet för Vul etc.?

• Janna33

Ja me det får ju hellre ta lång tid än att man ska blimöverstimulerad och man missar ett försök. Hur gick det på vul sist? Jag går privat, var så lång väntan då jag pratade med landstinget så då valde vi privat. Jag har 10 mil enekl resa till kliniken men det får det vara värt. Jag har berättat för dom på mitt jobb så det är inga problem för mig att göra vul och sånt. Går det bra för dig? Jag har intr tid för vul förrän dag 11 för min läkare var borta så jag hoppas att det inte är försent när jag kommer dit.

• Aria

ingen större skillnad på sprutorna, skillnaden mellan menopur och de andra sprutorna är dock att innehållet i menopur är naturligt medan det i de andra sprutorna är framställd i labb, menopur ska dock ge färre ägg (mindre risk för överstimulering) men något bättre kvalite på äggen vet ej om detta stämmer 100% dock

• 2010an
    Janna33 skrev 2013-01-30 15:09:44 följande:
    Ja me det får ju hellre ta lång tid än att man ska blimöverstimulerad och man missar ett försök. Hur gick det på vul sist? Jag går privat, var så lång väntan då jag pratade med landstinget så då valde vi privat. Jag har 10 mil enekl resa till kliniken men det får det vara värt. Jag har berättat för dom på mitt jobb så det är inga problem för mig att göra vul och sånt. Går det bra för dig? Jag har intr tid för vul förrän dag 11 för min läkare var borta så jag hoppas att det inte är försent när jag kommer dit.
    Ja d e sant! :) De hade inte hänt någonting på Vul sist.. så jag fick höja till 75.. ska på Vul på fredag igen men tror fortfarande inte att de har hänt något för jag har inte känt någon skillnad.. eller har känt att de som spänner lite lite i äggstocken.. men kanske bara inbillar mej oxå..? hehe

Oj tio mil... Jag kan gå från jobbet till kliniken.. så för mej går det snabbt att ta  mej dit. Men jag har inte sagt något till någon på jobbet.. Men skönt att du har berättat så att du inte behöver hitta på ursäkter;) Jag håller tummarna att de går bra för dej när du ska på Vul! Har du haft några känningar? Eller man kanske inte har det.. Jag som får för mej att de borde kännas..:)
  • 2010an
    Aria skrev 2013-01-30 15:23:50 följande:
    ingen större skillnad på sprutorna, skillnaden mellan menopur och de andra sprutorna är dock att innehållet i menopur är naturligt medan det i de andra sprutorna är framställd i labb, menopur ska dock ge färre ägg (mindre risk för överstimulering) men något bättre kvalite på äggen vet ej om detta stämmer 100% dock
    Aha.. Hoppas att de blir bra kvalite på Gonal F äggen också ;)
Svar på tråden Fler som ska börja med hormonsprutor (Gonal F)