Mammor som inte ska bära barnet - utan vara det stora stödet
tbtherese87 skrev 2013-02-12 20:48:21 följande:
Hej på er.
Jag och min sambo (blivande fru också) har startat denna stora process i att skaffa barn. Vi båda vill bära barn men vi beslutade att min sambo ska bära barn först.
Jag anser att det var rätt beslut om en ser till vår situation (jag har fast jobb och hon är just nu arbetssökande), men kan ändå känna att jag vill bära ett barn. Men kanske kommer känna helt annorlunda sen när väl jag ser min sambo gravid.
Hur har det varit för er? Har ni båda velat bära barn?
Vi har gjort vårt andra heminseminationsförsök och väntar på att vi ska kunna testa för att se om det tagit sig. Vi är så himla ivriga att få veta om det växer ett litet gryn i min älskade sambos mage.
Jag o min fru har bestämt oss för att inseminera båda efter att det inte fungerat på henne några gånger nu. Börjar bli tröttsamt med den där nedrans mensen! Vi har inte heller båda jobb men tänker att det är så pass liten chans att det tar sig för båda samtidigt och skulle det hända vore det bara dubbel glädje tänker vi. Vi blir inte de rikaste föräldrarna med två barn men känner endå att vi skulle fixa det. Jag har också längtat jättemycket efter barn och det känndes lite tufft att vara den som kommer få se på. Min fina fru märkte av mina känslor o efter att ha pratat igenom det hela kom vi överens om att en dubbel graviditet skulle göra oss lyckligast även om en räcker gott och väl. Jag vet inte riktigt hur vi gör nu om bara en blir gravid. vi kanske fortsätter göra inseminationer ett tag då och hoppas båda blir det endå. Vi vill ju båda så gärna bära barn . :)
Hoppas ni har ett litet gry på gång!