Delad vårdnad
Hej,
Jag har en dotter på 7 år nyss fyllda. För ett år sen delade jag o hennes pappa på sej. Har delad vårdnad, med varannan vecka. Jag o min dotter har alltid varit nära varandra, alltså det har varit hon o jag, jag som tagit hand om henne mesta dels förutom om jag jobbat kväll eller helg. Hon säger oftare o oftare att hon skulle vilja va mer hos mej, frågar hur många nätter hon måste sova hos sin pappa, att hon saknar mej varje kväll o skulle vilja ge mej en godnatt kram. Hon har alltid varit "mammig" men det beror ju klart för att vi alltid har varit tillsammans. Hon tycker om sin pappa o vill inte han ska bli ledsen. Han jobbar mycket o den veckan hon är hos honom blir det långa dagar på fritids o skola. Det är jobbigt att höra henne säga att hon vill va mer hos mej eftersom jag inte vet hur jag ska göra, eller ska jag bara låta det bero?? Hade hennes pappa gått med på det kunde han haft henne torsdag-måndag varannan vecka men det har han nog ingen lust med tyvärr....Jag hade ju helst velat ha henne på heltid men det förstår jag ju att det inte går. Nån som har nån bra idé? Jobbigt när hon gråter o säger att hon älskar mej o vill va hos mej, samtidigt tycker hon ju om sin pappa o vill inte såra honom. Hon skulle vilja säga till honom att hon vill va mer hos mej men vill inte göra honom ledsen.....
Usch va livet är surt mellan varven....
Jag älskar min dotter så mycket att mitt hjärta blöder
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-21 21:26
Då det verkar som jag motarbetar mitt ex så är inte fallet, han har inte tagit hand om vår dotter förrens nu när han inte hade något val, han har alltid kört sitt race, det är jag som tagit hand om allt gällande både hem o dottern. O jag vet att han har möjlighet till att flexa på sitt arbete då min bror jobbar där oxå. Jag gör vad jag kan för att allt ska vara bra o att hon ska vilja va hos sin pappa, men det är inte lätt, jag baktalar aldrig honom inför vår dotter, tvärtom. Men vilken förälder vill inte ha sitt barn hela tiden???