Kalas med fläskfritt..
Ska ha kalas för min dotter som fyller 8år om en månad och hoppas på att någon kan hjälpa mig. Av 17 barn som ska komma äter ca 10 barn fläskfritt. Jag hade först tänkt att göra något med kyckling men sen fick jag veta av en mamma att iallafall hennes familj bara åt halal kött. Jag är inte så insatt men det slutade iallafall med att jag tänkt köpa halal korv (kyckling) så att alla barn kan äta av maten. Och nu till min fråga visst är det väl så att jag inte kan steka korven i samma stekpanna som jag vanligtvis steker griskött? Nåt jag hört för länge sen men vet inte om det stämmer? För då blev det genast lite jobbigare igen eftersom jag inte känner kanske att jag har råd att köpa stekjärn också. Eller någon som har nåt annat förslag till mat som kan passa alla? jag vill verkligen inte göra fel. Kan tillägga att ingen av barnen har allergier så de kan äta allt utom fläsk då.
Tacksam för all hjälp jag kan få. Känner inte föräldrarna så väl så det känns lite dumt att fråga och vill såklart att föräldrarna ska kunna lämna sina barn till mig och kännas sig trygga med vad som serveras.