• Fidus

Någon som fått ersättning för vanprydande ärr?

Hejsan! För ett år sedan skadade sig min son sig på halsen och har nu ett ärr som är ca 1 cm långt och har blivit
      "upphöjt". Har nu skickat in kort till försäkringsbolaget och väntar på besked därifrån.

Någon som fått ersättning för ett ungefär lika stort ärr och isf, hur mycket?
    Kan det vara så att man inte får något alls?

Tacksam för svar!        

• Svar på tråden Någon som fått ersättning för vanprydande ärr?
  • PiaMaria

min lilla son bet igen läppen så det blev ärr. Han fick mellan 6-8 000. Minns inte exakt. Fick svar snabbt när bilderna var inskickade. Har Trygg-Hansa till barnen.

• UngSambo

Ju yngre man är desto mer brukar man få, känner två personer, en 50-årig man och en 20-årig kvinna som har varsitt ärr på knät, liknande varandras. Kvinnan fick betydligt mer i och med att hon är yngre. De väger dessutom in hur mycket det kan komma att påverka en, exempelvis vägde de då in att hon kan få mer psykiska besvär i och med att hon antas välja bort kjol/klänning i högre grad, och därmed påverkas mycket av det. hade det suttit exempevis under foten hade det inte synts något, men på halsen syns det ju i allra högsta grad!

• timmykna

Jag har blivit opererad i handleden och gått hos arbetsterapeft i ett år nu och ska ta kontakt med försäkringsbolaget.

Blev opererad för det så kallade karpaltunnelsyndrom och nu har jag ett fult ärr i handleden som jag stör mig nått fruktansvärt på, särskilt när man blir tillfrågad har du problem? (tror att jag försökt skära mig själv)
    Har dessutom fått nedsatt funktion i handen och köldintolerans.

Har alla dokument från arbetsterapeften samt operationsjournaler och foton direkt efter operation samt nu.

Det jag undrar här är hur jag ska skriva sånt här till försäkringsbolaget, har aldrig skrivit något till dom, nån som kan hjälpa mig?

MVH

Timmy

Svar på tråden Någon som fått ersättning för vanprydande ärr?