• jakeclawson

Vem tror du mördade Olof Palme?

Vem tror du mördade Olof Palme?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem tror du mördade Olof Palme?
  • Jellybeanbaby
    Rataxes skrev 2013-01-24 18:49:10 följande:

Har ingen lust att åka på någon 24-timmarsutvisning heller.
    pm:a mig då!
    Well behaved women rarely make history
  • Jellybeanbaby
    Rataxes skrev 2013-01-24 18:49:10 följande:

Har ingen lust att åka på någon 24-timmarsutvisning heller.
    Lol "utvisning" det var faktiskt ganska roligt. Som en domare som utdelar gula eller röda kort.
    Well behaved women rarely make history
  • themia
    jaghopparhögt skrev 2013-01-24 17:57:11 följande:
    Det var ju Claes Waltin, det vet väl alla?
    Fel, det Kjell-Göran Hedberg. Waltin tog hand om vapnet
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Beaker
    FruLiNi skrev 2013-01-25 23:01:01 följande:
    Tror inte ett dugg på att det var Chrille P iallafall...
    Hjärta
  • Beaker
    FruLiNi skrev 2013-01-25 23:01:01 följande:
    Tror inte ett dugg på att det var Chrille P iallafall...
    Jag diggar dig LiNi!
  • FruLiNi
    Beaker skrev 2013-01-25 23:07:05 följande:
    Jag diggar dig LiNi!
    Vad har jag gjort nu`ra? Förvånad
  • Cornette

Enligt min juridiklärare som tydligen var väl bekant med Christer Pettersson, både via domstolar och via "rykten på byn", så finns det inte en susning att det var han som genomförde mordet. Varför? CP var alldeles för korkad och klantig för att lyckas genomföra mordet OCH komma undan!

• Flash Gordon
    jaghopparhögt skrev 2013-01-22 21:38:26 följande:
    Nej Lisbeth har inte pekat ut honom, hon pekade ut den hon tyckte såg ut som en missbrukare eftersom hon visste att den misstänkte var missbrukare. Det finns även andra vittnen som säger att det inte var Pettersson som var mördaren och han såg inte Pettersson, han intygar att mördaren inte var Pettersson. Om Lisbeth såg honom eller ej är tveksamt. Troligtvis såg hon honom inte eftersom hon aldrig vände sig åt det hållet.

Lisbeth såg mördaren i ansiktet när han avbröt flykten därifrån och vände sig om för att titta på sitt offer. Hon pekar sedan ut honom vid en onfrontation.

Ytterligare två ögonvittnen (mannen i bilen och kioskägaren) har identifierat CP på platsen.

Ett enda procedurfel räddade CP från att bli dömd även i Hovrätten. Polisen hade innan konfrontationen (där Lisbeth pekade ut CP) sagt till henne att den misstänkte var alkis.

Hon pekade ut CP och sa "Det ser man ju vem som är alkis". 

Detta var tillräckligt för att Hovrätten skulle finan att det fanns rimliga tvivel om hennes vittnesmål. 

Vem som mördade Palme är en icke-fråga, men det kommer alltid att finnas spekulationer kring det. Just som med JFK.

För inte kan det väl vara så simpelt att en blandmissbrukare med ett vapen har kunnat komma för nära landets statsminister och skjutit honom?   Ungefär lika otroligt som att en vanlig psyksjuk skulle kunna hugga ihjäl landets utrikesminister med en simpel morakniv.    
  • Engångspostaren
    Cornette skrev 2013-01-25 23:30:30 följande:
    Enligt min juridiklärare som tydligen var väl bekant med Christer Pettersson, både via domstolar och via "rykten på byn", så finns det inte en susning att det var han som genomförde mordet. Varför? CP var alldeles för korkad och klantig för att lyckas genomföra mordet OCH komma undan!
    Har liknande "vittnesmål" jag, en bekant som mött Pettersson några ggr förr om åren var övertygad om att denne med sin klumpiga fysik inte hade kunnat ta den där trappan på hur många sekunder det nu var.
Svar på tråden Vem tror du mördade Olof Palme?