• Malinn81

Hur inreda sovrum på 9kvm romantiskt, snedskurit strax över sängen

Hej Behöver lite inredningstips till vårt sovrum, vill få det romantiskt och mysigt inte stelt som det är nu. Rummet är på 9-10 kvadrat och en snedvägg vid huvudändan på vår 160 säng. Har nyss köpt vit Sängkappa och givetvis ben till de trista resårbottnarna. Där är tre inbyggda garderober på ena sidan sängen, har typ 1m knappt att gå på runt sängen. Tapet är inte så viktigt i dagslaget då ekonomin är lite ansträngd. På andra sidan sängen har vi ett fönster i hörnan. Inget stort rum direkt. Är sugen på vita träbokstäver men kärleken sprudlar ju inte så det är fel ord. Tänkte att ett mysigt sovrum kanske kan få sambon att ge upp soffan för att äntligen sova i samma rum som mig. Lite tips uppskattas!!

• Svar på tråden Hur inreda sovrum på 9kvm romantiskt, snedskurit strax över sängen
  • Ramborg

Jag gissar att ett väldigt kvinnligt, romantiskt sovrum kanske inte attraherar en man lika mycket och han känner sig ännu mer främmande där om du gör det väldigt feminint.

Föreslår nya sängkläder med en matchande filt. Bädda med filten viken över fotändan och kuddarna uppstaplade sådär snyggt och inbjudande som det brukar vara i tidningar. Har du råd så nya snygga sängbord och sänglampor. Har du råd - måla om väggarna. Jag tänker mossgrönt och mörkt trä, och kanske någon kudde eller så med romantiska rosor. Kanske nya mörka fotoramar med söta barnbilder, eller ett bröllopsfoto. Stämningsbelysning så man inte behöver ha taklampan utom när man dammsuger. Alltså romantiskt och ombonat men inte shabby chic och "brudigt", om du förstår hur jag menar. (Det kan inte bara vara min man som är fullkomligt allergisk mot shabby chic-stilen.)

42.
Svar på tråden Hur inreda sovrum på 9kvm romantiskt, snedskurit strax över sängen