• Tinzu

Envis nyopererad katt.

Vi har idag haft våran kisse inne för operation, vi hämtade henne vid kl. 2 och hon har inte sovit sen dess.. hon är så jäkla trött men så jäkla envis så hon vill inte.. hon sitter nu och blundar och vinglar som att hon skulle somna, men så öppnar hon ögonen igen och fortsätter försöka hålla sig själv vaken.

Hur har ni gjort med era katter? Hon skulle ju behöva vila, men med tratten så är det ju inte så enkelt, speciellt när man har tvättmani också.

• Svar på tråden Envis nyopererad katt.
  • Tinzu

tack så mycket för tipset! ska se ifall hon ger upp och vilar, annars var det ju en suverän idée!

jag glömde fråga veterinären om att lyfta henne, det är en juver hon opererat bort samt juvertumörer, och har då ett operationssår på kanske 15cm eller något, ganska stort sa hon att det var.. vågar man lyfta henne? vet du något om det?  

• Birmafröken
    Tinzu skrev 2013-01-21 17:47:15 följande:
    tack så mycket för tipset! ska se ifall hon ger upp och vilar, annars var det ju en suverän idée!

jag glömde fråga veterinären om att lyfta henne, det är en juver hon opererat bort samt juvertumörer, och har då ett operationssår på kanske 15cm eller något, ganska stort sa hon att det var.. vågar man lyfta henne? vet du något om det?  

Bara du inte håller handen rakt på såret  är det nog ingen fara. Om det var min katt skulle jag ha lyft under rumpan och framför frambenen vid själva lyftet så att inte såret utsätts för tryck eller spänns ut.
  • nemo1
    Tinzu skrev 2013-01-21 17:47:15 följande:

Ger du katten p-piller?
  • Tinzu
    nemo1 skrev 2013-01-21 18:25:39 följande:
    Ger du katten p-piller?

inte längre
  • Tinzu

vi provade göra ett par kroppsstrumpor men det fungerade inte riktigt, så imorgon ska jag till djurmagazinet och kika en såndär uppblåsbar allt för att det ska bli bekvämare.. hon har äntligen somnat, sambon la ner henne i en av hennes bäddar, ner på golvet.. och där hittade hon lugnet äntligen, så lättad jag är

• nemo1
    Tinzu skrev 2013-01-21 21:32:49 följande:

inte längre
    Har du vänner som ger p-piller till sina katter så upplys dom då om att sånt här kan hända. Tyvärr är det vanligt att det kommer tillbaka, så undersök henne ofta.
  • Superolga

Har du en vetevärmare så brukar det vara uppskattat i bädden, annars kan man ju ta varmt vatten i nån flaska. Hoppas sin katt
    kryar på sig snabbt.

• Tinzu
    nemo1 skrev 2013-01-21 22:38:42 följande:
    Har du vänner som ger p-piller till sina katter så upplys dom då om att sånt här kan hända. Tyvärr är det vanligt att det kommer tillbaka, så undersök henne ofta.
    det är redan gjort, och dom har undersökt sina katter och ska kastrera dom.. hon är våran bebis så vi kommer att undersöka henne väldigt ofta, det här är ju vårat fel så vi tar på oss ansvaret att undersöka henne
  • Tinzu

vi hade hjärtat i halsgropen när sambon gick och la sig i sängen, planen var att jag ska sova i vardagsrummet med henne, fast jag ska sova i soffan.. men hon ville följa sina rutiner att lägga sig med sambon, så hon skuttade in till sovrummet och hoppade upp på sängen, herregud vad rädd jag blev! men hon klarade det till och med 2ggr, och att hoppa ner, phew! jag kommer ändå sova här i vardagsrummet för säkerhetsskull om hon skulle komma hit, så mna hör henne.. lilla bebisen

• Tinzu
    Superolga skrev 2013-01-21 23:02:27 följande:
    Har du en vetevärmare så brukar det vara uppskattat i bädden, annars kan man ju ta varmt vatten i nån flaska. Hoppas sin katt
    kryar på sig snabbt.

bädden på golvet verkade duga, hon låg där ändå i 1½ timme kanske var golvvärmen som gjorde susen, tack annars för tipset!
Svar på tråden Envis nyopererad katt.