• FrökenL

Emmaljunga Nitro

Någon som har den vagnen, har ni varit nöjda ? mindre nöjda med? 

Funkar den även under vintern? alltså när de är snö på vägarna ? =)  

Har precis beställt den, ville ha en robust vagn med svänghjul fram och rätt lätt...  

• Svar på tråden Emmaljunga Nitro
  • susannapanna

Vi har tittat på den och kommer med all sannolikhet beställa den. 

Jag är imponerad av Emmaljunga! Verkar som att de är de enda som gör vagnar med lite ombonad känsla. Jag vill inte lägga min bebis i en "designad" nylonkorg (som Bugaboo, BRIO etc.). 

Vi har provkört Nitron och gillar den skarpt - både med och utan vinterhjul.

TS, ska ni köpa en mjuk/hårdlift till sittdelen eller en hel liggkorg? Vi är i valet och kvalet....

• Snobbs

Vi har köpt en, fick mjuklift på köpet, köpte till vinterhjul. Den rullade jättebra när jag provkörde den.

• Friddelie89

Har beställt en! Har velat ha en i flera år då alla säger att det är den bästa vagnen dom haft. Älskar verkligen att köra den!

• FrökenL

Ja jag känner också att jag litar mest på emmaljunga framför andra "innemärken" 

Vi beställde med qudarolift, fotsack och paktet med paraply och grejer. Känner att eftersom bebisen kommer vara så liten under sommaren så vill jag kunna göra mycket skugga och slippa dra ner sufletten allt för mycket. För gör man det blir det ju mer likt en bastu, men paraplyet får man ju skugga och luften kan röra sig. 

vad har ni valt för färg?

Längtar tills vagnen kommer, beställde den så vi kan hämta den första veckan i maj! =)  

• FinaElina

Har haft vår nitro sedan -11 och har varit jättenöjda med den. Funkar att köra i snö och terräng.. Har gått promenader i löparspår, grusväg etc..och det har fungerat bra!
    När det är vinter så är det ju nästan alltid plogat, så jag har aldrig upplevt det jobbigt att köra.

Bra val tycker jag! :)

• FrökenL

Preci så tänkte vi också .. och i värsta snöstormen tar man ju ändå bilen =) 
     Och framhjulen går ju att låsa så att då blir de fasta hjul runt om, om man vill ha =)

längtar tills man får bara köra.. Men bebis kommer ju inte förens 1/6 =)  

Svar på tråden Emmaljunga Nitro