• jj85

Någon som är kör på modifast här eller annat shake diet?

Dag 1 för mig här med modifast. Jag är ute efter att få en kickstart på några kg, det behövs efter alla storhelger med mat och dessutom varit sjukskriven med opad fot, som gjort att man endast blivit stilla sittandes tyvärr. SÅ nu ska jag ge detta ett riktigt försök, vilka är på??? =)

Tycker sjäv att det gör mycket att peppa varandra, det gör denna "resa" lite lättare :P  

• Svar på tråden Någon som är kör på modifast här eller annat shake diet?
  • Superheromum

Jag är på!! Jag kör min tredje dag idag. Rätt hungrig hela tiden och ganska jobbigt när man ska laga mat till barnen. Tänkte gå ner ganska mycket så det här är förhoppningsvis en bra kickstart. 20 kg. Kämpar som 17!

• Anks

har hållit på i lite mer än en vecka, bytt ut de flesta måltider med shake, förutom lite frukost och lite kvällsmat. På morgonen äter jag lite osockrat mussli med fil. Och på kvällen blir det mest grönsaker i olika varianter och "låtsaskött" som jag kallar det:P (vegetarisk färs och liknande) Är egentligen inte vegetarian men har märkt av ren erfarenhet att jag går upp lättare med kött. 

Har gått ner 3kg. sen start:D Tränar så mycket jag kan göra utan att gå till ett gym också. Rider 2 gånger i veckan, kör yoga med hjälp av youtube, situps osv. 

Körde med pulver en gång tidigare men bytte då ut alla måltider och det gick åt skogen, orkade inte mer än 4 dagar för att jag hade huvudvärk och mådde illa och bara var hungrig. Men den här gången med lite mat känns det riktigt bra. Hungrig bara nån timme då och då. Känner mig även piggare.

Men som kickstart är det klart snabbare att byta ut alla måltider.

Min startvikt var 79, är nu nere på 76=) så jag är glad. (170 lång)

Långt det blev, men ja, heja er!!:D 

• jj85
    Superheromum skrev 2013-01-23 15:53:00 följande:
    Jag är på!! Jag kör min tredje dag idag. Rätt hungrig hela tiden och ganska jobbigt när man ska laga mat till barnen. Tänkte gå ner ganska mycket så det här är förhoppningsvis en bra kickstart. 20 kg. Kämpar som 17!

Åhh vi är nästan lika där med dagarna, idag är iof min dag tre på ren kur. Kunde inte sova något pga hunger så gick upp alldelse för tidigt. Hur funkar det med dag 4 för dig? jag längtar diiit. Dag 3 brukar vara värst, men det är väl så olika för alla.
    Ja 20 kg är mkt men du klarar det nog, så länge man är motiverad och verkligen vill detta. =) Jag vet att det funkar med sådana diet om man sedan därefter ändrar sina matvanor bara. Jag gjorde denna diet för ca 2 år sedan gick ner från 72 till 62-63 kg och var supernöjd men förra året gick mkt åt helvete haha och med opererad fot stillasittandes så blev det värre, så nu tillbaka till ruta ett igen :P

men vi kommer fixa detta, jag vet inte hur länge jag ska gå på ren kur iof, kanske 2 veckor, har bara inte köpt för två veckor, men kanske bör göra detta, hur har du gjort? 

Heja Heja !! =)     
  • jj85
    Anks skrev 2013-01-23 16:01:37 följande:
    har hållit på i lite mer än en vecka, bytt ut de flesta måltider med shake, förutom lite frukost och lite kvällsmat. På morgonen äter jag lite osockrat mussli med fil. Och på kvällen blir det mest grönsaker i olika varianter och "låtsaskött" som jag kallar det:P (vegetarisk färs och liknande) Är egentligen inte vegetarian men har märkt av ren erfarenhet att jag går upp lättare med kött. 

Har gått ner 3kg. sen start:D Tränar så mycket jag kan göra utan att gå till ett gym också. Rider 2 gånger i veckan, kör yoga med hjälp av youtube, situps osv. 

Körde med pulver en gång tidigare men bytte då ut alla måltider och det gick åt skogen, orkade inte mer än 4 dagar för att jag hade huvudvärk och mådde illa och bara var hungrig. Men den här gången med lite mat känns det riktigt bra. Hungrig bara nån timme då och då. Känner mig även piggare.

Men som kickstart är det klart snabbare att byta ut alla måltider.

Min startvikt var 79, är nu nere på 76=) så jag är glad. (170 lång)

Långt det blev, men ja, heja er!!:D 

Min startvikt 72, något? kg nu 70,9 i morses, så inte mkt, men bättre än inget, är inne på dag tre. Men det är jättebra att du fortsätter gå ner i vikt även om du kör med både shakes och mat. Man vill ju kunna äta, men mitt problem är att jag kan inte röra på mig just nu pga opererat andra foten, så har kryckor och specialsko, så inga promernader för min del tråkigt nog :(

Tycker själv det är svårt när man byter ut mot bara shakes, men samtidigt vet jag av erfarenhet att det hjälper, eller iaf en bra kickstart.. Men vi kommer vi fixa det (håller tummar o tår) 

Yoga kanske jag ska se om jag kan testa på, haha det var smart via youtube, inte tänkt på det alls, jag är ändå stillasittandes och fast hemma, det var ju riktigt bra tips =)

Vad har du för målvikt??

hehe ja långt blev det här med, men skönt att få skriva av sig och samtidigt då pepp av andra, det gör sååå otroligt mkt =) Hejaaa oss haha :P        
  • Anks
    jj85 skrev 2013-01-24 07:28:59 följande:

Min startvikt 72, något? kg nu 70,9 i morses, så inte mkt, men bättre än inget, är inne på dag tre. Men det är jättebra att du fortsätter gå ner i vikt även om du kör med både shakes och mat. Man vill ju kunna äta, men mitt problem är att jag kan inte röra på mig just nu pga opererat andra foten, så har kryckor och specialsko, så inga promernader för min del tråkigt nog :(

Tycker själv det är svårt när man byter ut mot bara shakes, men samtidigt vet jag av erfarenhet att det hjälper, eller iaf en bra kickstart.. Men vi kommer vi fixa det (håller tummar o tår) 

Yoga kanske jag ska se om jag kan testa på, haha det var smart via youtube, inte tänkt på det alls, jag är ändå stillasittandes och fast hemma, det var ju riktigt bra tips =)

Vad har du för målvikt??

hehe ja långt blev det här med, men skönt att få skriva av sig och samtidigt då pepp av andra, det gör sååå otroligt mkt =) Hejaaa oss haha :P        
    Då är det såklart svårt att träna!=( 
    Men skönt att du ser saker hända på vågen redan! Det betyder ju att du är åt rätt håll:D

Det är faktiskt rätt skönt att köra sånt via youtube, visst, det kanske inte är lika bra som om man gör det med en riktig instruktör, men det är trots allt bättre än inget alls:D och man slipper känna sig alldeles klumpig och förvirrad bland folk:D

Mitt målvikt är 65 för just nu. Kommit fram till att jag vill veta hur jag ser ut då och storlek på kläder då osv. Varken min kille eller jag är särskild förtjusta i ben som syns så det får bero lite på vad jag är för kroppstyp när jag är på 65, Vill i alla fall ha en platt mage och kunna ha på mig jeans och ett tajt linne utan några valkar någonstans(drömmer!!, alltid detta problem med att klä sig viktanpassat just nu)
    Men idag står vågen på 75!=) så 4kg borta. 

Vad är din målvikt och hur lång är du?=) 
  • jj85
    Anks skrev 2013-01-24 14:59:37 följande:
    Då är det såklart svårt att träna!=( 
    Men skönt att du ser saker hända på vågen redan! Det betyder ju att du är åt rätt håll:D

Det är faktiskt rätt skönt att köra sånt via youtube, visst, det kanske inte är lika bra som om man gör det med en riktig instruktör, men det är trots allt bättre än inget alls:D och man slipper känna sig alldeles klumpig och förvirrad bland folk:D

Mitt målvikt är 65 för just nu. Kommit fram till att jag vill veta hur jag ser ut då och storlek på kläder då osv. Varken min kille eller jag är särskild förtjusta i ben som syns så det får bero lite på vad jag är för kroppstyp när jag är på 65, Vill i alla fall ha en platt mage och kunna ha på mig jeans och ett tajt linne utan några valkar någonstans(drömmer!!, alltid detta problem med att klä sig viktanpassat just nu)
    Men idag står vågen på 75!=) så 4kg borta. 

Vad är din målvikt och hur lång är du?=) 

Men ååh GRATTIS till dina minus 4 kg, det är ju hur bra som helst =)=) har du hållt på i en vecka med minus 4 kg?? det är ju grymt =)
    min målvikt är väl min gammla målvikt som för två år sedan då jag gick ner till 62 kg. Låg där förra året (2012) men efter operation o annat skit (brytit med killen) slutade jag bry mig ..så jag gick sakta men säkert upp 10 kg bara sådär, men märkte inget förräns i jul.. och jag skämdes sååååå ..:(

när jag vägde 65 kg tyckte jag att det var faktiskt rätt bra, så jag kanske ska sätta min målvikt där tills vidare. Då kunde jag ha byxor och tight linne utan att en massa hänger ut haha så jag förstår dig på den fronten. Jag köpte massor med byxor förra året, snygga jeans o finbyxor men nu passar inget, så det är det som triggar mig, jag vill ha på mig dem och köpa nya, i den storleken INTE I EN STÖRRE STORLEK =)

Hur menar du att du o din kille är inte så förtjusta i ben =) ??? om man får fråga?

jag är förresten 161 cm, du är ju så mkt längre än mig =) önskar jag vart längre, därför kommer 65´kg faktiskt se grymt ut på dig, jag har ju märkt att längd väger på ett sätt mer så du kommer se mkt smalare ut t.ex än mig vid 65 kg eftersom jag är kortare..  och jag förstår dig så med att man ska viktanpassa kläderna, så tråkigt faktiskt. Jag har levt i leggnings sedan jag gick upp i vikt, ok innan också, gillar leggnings men tror dem gjorde mig lite blind haha så får bli mer byxor längre fram när man gått ner i vikt mer =) för då håller man lite koll på ett sätt (löjligt kanske men sant haha)      
  • jj85

Är iaf inne på dag 3, hittills känns det ok, men blir sugen på något salt, och varmt. Läste att man kan koka en buljong, i 5 dl vatten, blir ca 30-32 kalorier, det är väl det man ska hålla koll på, och att man kunde dricka det med ren kur.. så ska nog testas idag lite senare innan sista shaken.

Ni som går på ren kur, har ni druckit buljong, eller annat? Te funkar inte för mig utan sukket eller socker, smakar bara INGET och det blir för äckligt för mig, dessutom märker jag att man fryser mer, så behöver ju något varmt i mig också..

Blivit lite crazy i vågen också, vill liksom väga varje dag på morgonen, det kanske inte man ska göra varje eller varannan dag? :P    

• jj85

Hur går det för er där ni med både med och utan ren kur?? =)

Själv är jag inne på dag 5 på ren kur, funkar hittills, inte mkt nedgång direkt på vågen ännu, stod still i två dagar, men det är väl så kanske....

Dricker nog för lite vatten, men klarar inte att få i mig mkt mer.. tips???

• Insanejane77

Jag hakar gärna på i tråden Skrattande
    Jag är inne på dag 6 med ren kur modifast idag. -3,4 kg so far men man vet ju att 2-3 kg är vattenvikt som kommer tillbaka när man börjar äta igen. Så jag vill mer, fort! Drömmer Vill klara att gå på ren kur i 2 v iaf för att sedan gå över till VV.
    Folk säger alltid att dom första tre dagarna är värst men jag tycker att det var lättast då för man var så motiverad och att det är svårast nu mitt i. Jag får verkligen kämpa för att inte ge efter flera gånger om dagen och hatar att gå på pulver (eller bars)! Extra jobbigt är det när man lagar mat till familjen.
    Hur tycker ni? Vad tycker ni är svårast?

Fortsätt kämpa!

• jj85
    Insanejane77 skrev 2013-01-27 14:57:04 följande:
    Jag hakar gärna på i tråden Skrattande
    Jag är inne på dag 6 med ren kur modifast idag. -3,4 kg so far men man vet ju att 2-3 kg är vattenvikt som kommer tillbaka när man börjar äta igen. Så jag vill mer, fort! Drömmer Vill klara att gå på ren kur i 2 v iaf för att sedan gå över till VV.
    Folk säger alltid att dom första tre dagarna är värst men jag tycker att det var lättast då för man var så motiverad och att det är svårast nu mitt i. Jag får verkligen kämpa för att inte ge efter flera gånger om dagen och hatar att gå på pulver (eller bars)! Extra jobbigt är det när man lagar mat till familjen.
    Hur tycker ni? Vad tycker ni är svårast?

Fortsätt kämpa!

Välkommen =) haka på du, ju fler desto roligare =)

jag är själv inne på dag 6 idag, och jag håller verkligen med dig, första dagarna var inget alls, däremot idag och igår så vill jag bara GE UPP... jag vill ha annat än shakes haha men jag håller mig. Jag vill och har också tänkt köra två veckors ren kur, så vi kommer vara klara samtidigt. Du måste hålla ut haha för min skull :P

wow 3,4 kg är ju riktigt bra =)=) jag har själv snart gått ner 3 kg några gram till :P

Vad var din startvikt? Målvikt? Längd?

Min startvikt 72,3 kg

Målvikt 64 kg (helst mer) men vet inte om det funkar med två veckors ren kur

Längd 161 cm               
Svar på tråden Någon som är kör på modifast här eller annat shake diet?