Under 25. Gjorde ni KUB-test?
Hej! Jag är 18 år och äntligen gravid igen efter missfallet i somras. Dock så är de så att allt dåligt verkligen händer mig och jag funderar på att göra KUB-test för att kunna förbereda mig om de visar att de är något "fel". MEN de kostar ju 1500 och då får man bara reda på risken och visar de sig att jag är i riskzonen och måste gå vidare så kommer jag nog inte vilja de eftersom de ökar missfallsrisken med typ 0,5-1% och eftersom jag redan haft ett missfall så känns de inte som om jag vill utsätta mig för kanske ett ytligare missfall. Men vi säger att jag väljer att gå igenom de iaf och de visar sig att de är något "fel" kommer jag nog inte kunna göra abort även fast jag vet att de kommer bli otroligt tufft att ensam behöva ta hand om ett barn som behöver extra mkt hjälp. Ja jag kommer få vara själv för pappan har lämnat mig efter att vi tillsammans har planerat detta barn! Han säger att han ska vara delaktig men jag kan inte lita på honom. Eftersom barnet är planerat känns de inte rätt på något sätt att göra abort. Men ni unga! Hur tänkte ni ?