• mothermary02

Tygblöjor - tips till 5-månaders?

Vår fem-månaders baby blir lätt röd i rumpan när vi använder vanliga blöjor (Libero). Vi försöker därför lufta och växla med tygblöjor. Jag köpte Imse Vimse allt i ett på Blocket, och de ska räcka upp till 10 kg (bebbe väger kanske 8,5 kg nu). Tycker att de funkar bra, förutom att kardborrbandet tycks skava iland på låren / magen. Bebbe har ganska kraftiga ben, det känns om om blöjan är på gränsen till för liten. 

Nu undrar jag om detta med skavet är något som kan vara ett problem generellt med denna typen av blöja (A-i-1)?
    Är det bättre att byta till en annan sorts blöja (t.ex. med knappar) eller är det bara att gå upp en storlek?

Har ni tips på bra tygblöjor? Jag har provat lite av varje, dock ej pocket. 

• Svar på tråden Tygblöjor - tips till 5-månaders?
  • pmb

Jag tror att det är väldigt olika mellan olika fabrikat! Vi använder poops (pocketblöjor), jag tycker dom är väldigt bra men min son har inte direkt tjocka lår. Kolla in på ecswedens forum, där kan nog folk råda ordentligt på nåt märke som kan passa!

• Dr Mupp

Skav från kardborrar är vanligt. Det är anledningen till att jag valde tygblöjor med tryckknappar. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Pralina 81

Vi kör med pockets som har tryckknappar. Köpte lite olika märken, favoriter är fuzzi bunz och Charlie banana.

Svar på tråden Tygblöjor - tips till 5-månaders?