• Barnlängtan87

tjocka som gjort ivf ?! hjälp mig - tips och råd

Det är 4 månader kvar till IVf, ska du inte försöka gå ner lite i vikt då? Ex 4-5 kg? För att maxa era chanser. Även ett par kilo kan göra skillnad! Stort lycka till!

• Barnlängtan87

Jag vet att det inte passar alla- men har du funderat på LCHF? Jag gick ner 20kg på 7 månader, på 4 månader gick jag kanske ner 10-12 kg (går fort i början). Jag skulle varmt rekommendera dig det, istället för pulver, som ju är ganska äckligt... Googla LCHF och läs på, fundera och sen är det bara att tänka om och börja planera maten mer. Inget svårt, efter 1 vecka är man inne i tänkte. Jag modifierade LCHF lite själv, utifrån vad som passade mig, vilket går bra. Jag uteslöt ex inte alla grönsaker som rekommenderas då jag anser att grönsaker aldrig kan vara "farligt", så det är ju en smaksak. (Jag kan komma med mumsiga tips! Fint mkt gott inom LCHF)

Anonym (ivf) skrev 2013-01-23 09:07:53 följande:
    jag försöker men det går så jävla seeggttt!! Tänkte köra pulver diet för att tappa några kg snabbt och få en liten " kick" av det ,men jag vet inte hur bra det är för kroppen att  chockbanta innan IVF.. Åh... jag är så orolig att det ska skita sig...

• Barnlängtan87

Jag rekommenderar dig Matmuffins varmt! De är otroligt goda, och går att variera efter tycke och smak! Funkar utmärkt som "delrätt" till kött, fisk, fågel, istället för pasta, ris, potatis. Googla, och släng i vad du själv tycker om, som bacon, skinka, ost, lök, osv. Zucchini fungerar till det mesta. Strimla/skiva gärna zucchini med osthyvel, fräs kort med smör, vitlök, salt o peppar och används som pasta till köttfärssås/andra maträtter.

many87 skrev 2013-01-23 12:30:06 följande:
    Jag vill gärna ha goda recept på lchf :D om du har lust att skicka till mig :)

• Barnlängtan87

Köp LCHF-bröd, finns på större Ica/Coop. Det är gott om man rostar det! :) Annars kan du göra ärggröra, omelett, bacon, grönsaker, fett yoghurt typ turkisk/grekisk med bär i, The går bra att dricka med en skvätt grädde i!

Anonym (ivf) skrev 2013-01-23 18:01:47 följande:
    får man fråga vad du äter till frukost ? Jag är en riktig smörgås-lovva, älskar smörgås med smör och hamburgekött på.. och te till det... men bröd är väl inte att tänka på antar jag ....

• Barnlängtan87

Jag tog inte bort frukt, det är ju både gott och nyttigt. Som sagt, man kan ju modifiera det lite utifrån sig själv och äta med måtta!

Anonym (ivf) skrev 2013-01-24 09:38:05 följande:
    måste läsa på lite om LCHF, dock gillar jag frukt så det kommer bli svårt att ta bort.. :/

Svar på tråden tjocka som gjort ivf ?! hjälp mig - tips och råd