• Anonym (ivf)

tjocka som gjort ivf ?! hjälp mig - tips och råd

Hej .. jag är så fundersam och tänkte därför slänga ut en tråd för lite stöd, tips och råd .. jag ska inom 4 månader få göra ett ivf , jag har pcos så jag har svårt att bli med barn. Under utredningen har jag mått dåligt och ätit ganska mycket , vilket har visat sig på vågen :( nu undrar jag , finns det någon här som varit tjock och gjort en ivf , vad blev resultatet ? Jag har bmi 29.5 max gränsen enligt kliniken är 32 , men jag är rädd att min chans minskar drastiskt iom min vikt i samband med pcos .... Vad tror ni ?

• Svar på tråden tjocka som gjort ivf ?! hjälp mig - tips och råd
  • Anonym (ivf)

Kanske bara jag som är orolig :/ men hade du pcos ?

Vi har bara ett försök gratis så jag vill maxa chansen på alla sätt !!!:)

• Anonym (ivf)
    many87 skrev 2013-01-22 22:21:29 följande:
    Förstår din oro,. Jag var också jätte orolig innan..
    Ja jag har ju tyvärr de :( tråkig diagnos..

Varför bara ett försök gratis?
    Har aldrig hört att dom bara låter en höra ett.
    Den Infon vi fick var tre försök eller 1 barn...
    bor i Kalix, dvs Norrbotten , där är det bara 1 försök ( i det ingår det ett med "färska" ägg och ett med nedfrust) sedan får man betala...   piss-landsting :(

det är som sagt olika från kommun till kommun
  • Anonym (ivf)
    Barnlängtan87 skrev 2013-01-22 22:26:51 följande:
    Det är 4 månader kvar till IVf, ska du inte försöka gå ner lite i vikt då? Ex 4-5 kg? För att maxa era chanser. Även ett par kilo kan göra skillnad! Stort lycka till!
    jag försöker men det går så jävla seeggttt!!
    Tänkte köra pulver diet för att tappa några kg snabbt och få en liten " kick" av det ,men jag vet inte hur bra det är för kroppen att  chockbanta innan IVF..

Åh... jag är så orolig att det ska skita sig...
  • Anonym (ivf)
    many87 skrev 2013-01-22 22:21:29 följande:
    Förstår din oro,. Jag var också jätte orolig innan..
    Ja jag har ju tyvärr de :( tråkig diagnos..

Varför bara ett försök gratis?
    Har aldrig hört att dom bara låter en höra ett.
    Den Infon vi fick var tre försök eller 1 barn...
    PCOS suger... :(

Jag har ätit massa kurer med pergotime, fått ägglossning 3 ggr men det har ändå inte tagit sig, trots att slemmhinnan har varit tjock och fin... 
    så uteslutningsmetoden : läkaren trodde att det kunde bero på äggledarna
  • Anonym (ivf)
    ClexaT skrev 2013-01-23 13:11:20 följande:
    Hej,
    jag är överviktig och fick via ivf en härlig kille som nu är fem år. Hörde aldrig nåt om att min vikt skulle vara ett problem, istället var det jag själv som funderade kring det och ställde frågor. Men från vårdens och klinikens (CvL) så var det inte nåt problem.
    Lycka till!!
    får man fråga hur mycket du vägde + längd .. eller BMI
  • Anonym (ivf)
    many87 skrev 2013-01-23 09:38:50 följande:
    Fy vad tråkigt att de bara är en chans att få ivf.. :(

Ja de är skit med detta "handikapp" eller "sjukdom" eller vad man ska kalla de..

Jag svarade dåligt på pergotime. Men ska ge de ett nytt försök i hopp om syskon vill helst inte göra ivf igen :/
    jag åt maxgränsen av pergotime, dvs 6 ggr. SVarade också dåligt på dom från början.... men till sist funkade det.. men ändå ingen bajbi
  • Anonym (ivf)
    ClexaT skrev 2013-01-23 17:44:47 följande:
    Om jag säger så, utan att gå in på detaljer, jag hade BMI en bit över 30. Kan hända de ändrat rekommendationerna sen jag gjorde mina behandlingar, men när jag fick sonen var det lugnt. Självklart låg jag för högt för att det ska vara ok, men allt funkade som det skulle hela vägen.
    jag ligger på bmi 29,5  är 158 och väger 74-75 kg

Enligt läkaren jag gått till var gränsen 30 , men när jag frågade på IVF kliniken är den enligt dom 32 ....
    så jag vet inte vad man ska tro.. Läkaren var hård och sa, bara så du vet utförs inte IVF på dom med bmi över 30. Så är det.

Eh.. ja happ....

Så jag vill verkligen tappa några kg innan m och IVFandet är verkligen en motor för mig.

• Anonym (ivf)
    Barnlängtan87 skrev 2013-01-23 12:59:35 följande:
    Jag rekommenderar dig Matmuffins varmt! De är otroligt goda, och går att variera efter tycke och smak! Funkar utmärkt som "delrätt" till kött, fisk, fågel, istället för pasta, ris, potatis. Googla, och släng i vad du själv tycker om, som bacon, skinka, ost, lök, osv. Zucchini fungerar till det mesta. Strimla/skiva gärna zucchini med osthyvel, fräs kort med smör, vitlök, salt o peppar och används som pasta till köttfärssås/andra maträtter.
    får man fråga vad du äter till frukost ?
    Jag är en riktig smörgås-lovva, älskar smörgås med smör och hamburgekött på.. och te till det...
    men bröd är väl inte att tänka på antar jag ....
  • Anonym (ivf)

måste läsa på lite om LCHF, dock gillar jag frukt så det kommer bli svårt att ta bort.. :/

Svar på tråden tjocka som gjort ivf ?! hjälp mig - tips och råd