• Läkerol

Matsäck till badhuset för kräsna barn. TIPS

Hej. Mina barn är väldigt kräsna med mat. De har senaste gångerna önskat Thai nudlar med mini köttbullar och gurka. Nu funderar jag på ny mat att äta på badhuset. Dock är dom mycket kräsna. Detta vill de inte ha: Kall pizza Kall korv Sallad Kyckling Smörgås Köttbullar Potatissallad Tips mottages! Riskakor och frukt i bastun äter de, men kall mat?

• Svar på tråden Matsäck till badhuset för kräsna barn. TIPS
  • Läkerol
    FOA skrev 2013-01-22 21:59:46 följande:
    Pannkakor?

Pannkakor går också bort Otroligt men sant
  • mrsStatham
    Läkerol skrev 2013-01-22 21:58:59 följande:
    Hej. Mina barn är väldigt kräsna med mat. De har senaste gångerna önskat Thai nudlar med mini köttbullar och gurka. Nu funderar jag på ny mat att äta på badhuset. Dock är dom mycket kräsna. Detta vill de inte ha: Kall pizza Kall korv Sallad Kyckling Smörgås Köttbullar Potatissallad Tips mottages! Riskakor och frukt i bastun äter de, men kall mat?
    Jag hoppas att du vet att de flesta simhallar förbjuder förtäring av mat och dryck i bastun. Dessutom är det fruktansvärt äckligt och respektlöst.

Ta med en banan och en kexchoklad var (som ni äter i eller utanför omklädningsrummen förstås) och ät riktig mat när ni kommer hem?

Bara två saker är oändliga
  • bilaaar

Piroger, brukar vi ha med på utflykter. Man kan ju fylla dem med vad man vill. 

• tilj75

Shake
    Jag gör shake till ungarna på naturell yoghurt, blåbär, juice eller mjölk och en skvätt rapsolja eller ett ägg, kan varieras massor

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Duckan

Ät lunch hemma, bada sen. Är frukten efter bastun, inte i. Om ni måste ha matlåda, varför inte ta de där nudlarna dom de gillar? Vår tjen har alltid köttbullar eller pannkakor i matsäcken.

• Läkerol

Jag är inte förstånds handikappad! Barnen hämtas från skola och förskols, det är 35-40 min enkel resväg till äventyrs badet. Bad i 3-4 timmar brukar det bli och resväg hem! De måste äta där och det är 3 barn, därför behövs matsäck av ekonomiska skäl! På vårt badhus finns platser avsedda för matsäck. I bastun är det tillåtet att äta frukt! Vi lägger skalen i påsen vi hade frukten i. Nudlar och köttbullar har de haft många gånger på rad nu till badhus och de ville Inte ha det mer. Men svårt för ett barn att komma på en kall maträtt. Tänkte därför på tips om kalla maträtter..

• aronnax

Tunnbrödsrullar eller ostkuber på tandpetare, men inte i bastun för *******!
    Körsbärstomater och leverpastejbitar på tandpetare eller som grillspett?

Små snittar utskurna med pepparkaksformar?     

Baka in korvar i bröd o strö sesamfrö på, gott! 

Svar på tråden Matsäck till badhuset för kräsna barn. TIPS