• bolinkarin

Någon med erfarenhet av lekmer.se eller kopbarnvagn.se?

Jag planerar att köpa barnvagn via nätet och väljer mellan kopbarnvagn.se och lekmer.se. Har varit i kontakt med bådas kundtjänst där kopbarnvagn.se svarar på mail inom en timme medan lekmer.se som garanterar svar inom 24 h ännu inte svarat efter drygt ett dygn. Har någon av er erfarenheter och kan rekommendera eller avråda från något av dessa företag?

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av lekmer.se eller kopbarnvagn.se?
  • Madelen21

om man beställer en vagn på kopbarnvagn.se  går det endast å hämta i butik då? var in å kika på en vagn å där står d hämtas i butik i karlstad... .känns långt å åka 30 mil å hämta en vagn :/

• Madelen21

jag var inne där å kika på syskonvagn nu å när man kommer till fraktsätt så står det ju ikryssat hämtas i butik å d går inte å klicka ur den....

fattar inte.. vore super smidigt å beställa på nätet å få hemlevererat 

• finskorpan

Jag har också kollat kopbarnvagn och sett att de inte skickar Emmaljunga - gissar att det har med Emmaljunga att göra och inte kopbarnvagn. Nu bor jag ju inte så långt från Karlstad så för mig spelar det ingen roll men det är klart att 30 mil är ju långt att åka för att hämta barnvagn. 

• HWR

Jag har handlat från lekmer massor med gånger. Inegn barnvagn dock men dockskåp, trehjuling etc. Det har varit kanon! Bra service, snabb leverans och bra priser.

• Madelen21

finskorpan ja d känns långt å dom har dessutom samma pris som min babyproffsaffär så... då kan ja likagärna köpa där isf.

• finskorpan

ja, det jag märkte var lite skumt är att jag tror det är samma pris... så då känns det ju som det inte spelar någon roll om det är babyproffsen eller kopbarnvagn.se. De säljer nog inte många Emmaljunga. Jag går in till babyproffsen jag också för då kan man ju se lite bättre och prova och se hur färgerna ser ut på riktigt. Gissar att det är Emmaljunga som sätter priset så de kostar kanske samma vartän man köper dom.

• mrs miau
    finskorpan skrev 2013-01-23 17:19:45 följande:
    ja, det jag märkte var lite skumt är att jag tror det är samma pris... så då känns det ju som det inte spelar någon roll om det är babyproffsen eller kopbarnvagn.se. De säljer nog inte många Emmaljunga. Jag går in till babyproffsen jag också för då kan man ju se lite bättre och prova och se hur färgerna ser ut på riktigt. Gissar att det är Emmaljunga som sätter priset så de kostar kanske samma vartän man köper dom.
    Det är Emmaljunga som inte tillåter sina återförsäljare att skicka nåt av deras grejer. Löjligt gammeldags...

Men om man bor i Karlstad så kan man ju köpa Karlstadshäftet för 100 kr. Det är ett kuponghäfte. Där har Köpbarnvagn.se en rabatt på 10% på barnvagn, men bara på ord.priser. 
    Men på en Emmaljunga med lite utrustning så blir det väl typ en 700-800 kr man kan spara. 
  • bolinkarin

Nu har jag beställt och fått min vagn och valet föll till slut på kopbarnvagn.se. Dels p.g.a. mycket snabb kundservice (svar inom en timme) till skillnad från lekmer som dröjde nästan två dygn trots utlovat svar inom 24h, men dels också p.g.a. att lekmers rabattkod jag fått på 15% t.o.m. september (utan förbehåll) plötsligt inte gick att använda då de nu har startat en annan (mycket sämre) barnvagnskampanj som inte går att kombinera med övriga rabatter. Mina kontakter med kopbarnvagn.se har varit mycket positiva så här långt! Varorna kom med marginal inom utlovad tid. Nu hoppas jag bara att det inte ska bli några problem med vagnen i framtiden men då känns det skönt att ha handlat från ett ställe med fungerande kundtjänst. Och vagnen blev bra mycket billigare än exakt samma sort på Barnens hus

• Madelen21

jag beställde babyjogger city select och fick den efter 2 dagar. mkt snabb leverans och jättebra kontakt med kundtjänst. mailat dom massor med frågor och fått mkt snabba svar så allt var positivt.
    bolinkarin: vilken vagn köpte du? 

• bolinkarin

Det blev en Brio Happy med teleskopchassi och lufthjul efter mycket funderande. Nu ska den bara monteras, sen ska jag ut i terrängen och köra

• ansof

Köpbarnvagn var jättebra när jag köpte, snabb lev. O allt när jag sedN skulle reklamera tog d inte lika snabbt o def. Inte samma service. .
    Lekmer är ju ett skämt- beställde julklappar valde betala med faktura (tur d!!) lite pussel för ca 300.-
    Iaf paketet kom, med varor värda 2000.- köparens uppg o att denne betalat med kort
    Ringde o sa som d va, oj ka du får gärna skicka tillbaka det, jag gör detta när mitt paket kommer sa ja. . 2 mpnader gick och Inget paket
    kollade deras facebook sida och det var hur många dom helst som hade råkat ut för detta, två sacosäckar var på vift bland annat ;)

• JGBM

Köpte en Carlo åkpåse för 195 kr på rea som skulle kostat 600 kr från köpbarnvagn. Supernöjd med både varan och service!

• Rokkgg

värsta upplevelser!
    Aldrig handla "lekmer.se"
    jag beställde varor två veckor sen ,nu de säjer att dem försvunnit under leveransen.
    ringde flera gånger men de svarar inte.

• jennie08

Har beställt från lekmer.se många ggr och nu senast köpte jag en resevagn med tillbehör. Fick vagnen efter några dagar och öppet köp i 14 dagar. 365 dagars returrätt vid obruten förpackning.

Aldrig haft problem med lekmer.se. Dock så vill jag känna och klämma innan jag köper barnvagn så resevagnen tittade jag först på i butiken i Barkarby.

Vår Emmaljunga NXT 60 köpte vi i en fysisk affär då de inte skickar deras vagnar med posten. Kändes säkrare plus att eftersom de görs på beställning så fick vi hjälp i affären att sätta ihop vagnen.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av lekmer.se eller kopbarnvagn.se?