• Anonym

Varför skakar ansiktsmusklerna vid leende?

Nån som känner igen? Det skakar som attan ibland i ansiktet om man försöker hålla ett leende. Nån som känner igen? Varför blir det så?

• Svar på tråden Varför skakar ansiktsmusklerna vid leende?
  • Anonym

Haha vad gulligt *ser framför mig en enträget leende individ med dallrande kinder*

Jag har inte upplevt detta, men spekulerar i om det kan bero på att musklerna blir trötta efter ett tag?
    Ler du forcerat?

Tänk typ som när man har sprungit eller cyklat långt och musklerna i benen känns alldeles darriga..

• mjäk

Mina muskler blir så om jag har skrattat en längre stund.

• Anonym

Jag får så när jag ler till en viss grad, inte när jag tar i massor. Kanske svårt för musklerna att hållas på halvspänn. Vet inte varför jag kom o tänka på det. Nån mer?

• LaFontaine

Jag har också så i vissa "leenden". Jag kan le jättestort utan att det börjar darra. Det är bara en viss typ av leende som framkallar skakningarna och det är som du säger, när musklerna är halvspända. 

• Anonym
    LaFontaine skrev 2013-01-23 12:01:49 följande:
    Jag har också så i vissa "leenden". Jag kan le jättestort utan att det börjar darra. Det är bara en viss typ av leende som framkallar skakningarna och det är som du säger, när musklerna är halvspända. 

haha,visst är lustigt! Som nån skrev,jag ser lite komisk ur när jag testar! Tänkte kanske även att jag spänner mig mer nu på vintern o tröttar ut ansiktet Skönt att det finns fler skakare.
  • taquine

När jag ska bli fotograferad (vilket jag hatar) och ska försöka få fram ett leende blir det ofta så . Darr, darr

• Anonym
    taquine skrev 2013-01-23 12:13:19 följande:
    När jag ska bli fotograferad (vilket jag hatar) och ska försöka få fram ett leende blir det ofta så . Darr, darr

Svar på tråden Varför skakar ansiktsmusklerna vid leende?