Hej
Hej! Då ska vi ha barn nästan samtidigt då? ;) Tråkigt att du mått dåligt. Inte långt kvar nu.. :) Vad brukar du sysselsätta dig med då? Vad tycker du om att göra på fritiden?
Hej! Då ska vi ha barn nästan samtidigt då? ;) Tråkigt att du mått dåligt. Inte långt kvar nu.. :) Vad brukar du sysselsätta dig med då? Vad tycker du om att göra på fritiden?
Välkomna hit förresten tjejer!
Hej! Vi är beräknade den 6 april (men går säkert över några dagar då det är vårt första barn). Mår faktiskt bra, känner av lite foglossning och börjar känna mig tung men kämpar på. Om jag inte blir sämre så tänkte jag jobba till 1 april.
De förberedande kurser vi gått är föräldragruppen genom BVC, infomöte på mölndals förlossning och östra sjukhuset. Och snart börjar vi profylaxkursen. Sedan pratar vi väldigt mycket hemmavid om hur vi tänker och känner inför olika saker. Själv? Vad tänkte du gå?
Hoppas du inte blir sämre de sista veckorna.
På fritiden så gillar jag att träna (SATS), gå långa promenader, fika med kompisar, umgås med vänner, pyssla med vårt fritidshus, älskar filmer/bio mm.
Hej! (Du fick meddelandet jag skickade dig igår va ang fb-grupp?
).
Vi hade jättesvårt att hitta en profylaxkurs då alla i stort sett var bokade och många bvc erbjuder ju inte ens den "tjänsten".Men trägeln vinner så vi är inbokade på vår första profylax den 25 feb!
Vad härligt det låter med mammavattengympa! Vart går du nånstans?
Hej Maja9!
Vad skönt det lät med mammavattengympa, det kanske man skulle ha testat.
Jag klickade på din profil och därigenom ska man kunna skicka meddelande till dig så endast du kan läsa det.
Hmmm, undrar vart det hamnade nånstans då??? 
Hejsan tjejer! Ni kanske redan vet om det men om ni inte vet så är det barn & babymässa nu i helgen på Svenska mässan! Man kanske kan snappa åt sig ett tips eller två genom att gå dit!
.
Hur mår ni förresten?
Hej!
Usch, det var inget roligt att höra
... har du fått tillbaka illamåendet igen alltså?
Jag tycker mig känna en jättestor skillnad på de senaste två veckorna. Nu är jag verkligen tung i kroppen och det drar och spänner i magen och fogarna. Revbenen ska vi ju inte ens tala om, trodde aldrig att det kunde kännas så mycket som det gör. Den här brinnande känslan...
den är inte att leka med alltså... någon annan som känner igen sig?
Hej tjejer!
Har varit lite dålig på att skriva i den här tråden men det har varit fullt upp! :)
Förutom att man jobbar och gör alla "vanliga" vardagssysslor så är det ju väldigt mycket annat som man måste förbereda sig med eller sånt som tar väldigt mycket tid.... föräldragrupper, profylaxkurser, barnvagnsköp och inhandling av bebissaker, kläder, sätta sig in i försäkringskassans alla regler, planera/meddela föräldraledighet med jobbet mm. *Pust* Det tar på krafterna alltså
. Nån som känner igen sig?
Amela: Jag håller med Magnolia78. Tycker absolut att du ska kolla om du kan byta BM. Det är otroligt viktigt att du känner förtroende för din barnmorska. Det är hennes jobb att stötta och hjälpa dig med dina frågeställningar.
Hej Magnolia78! Skönt att du skriver så om F-kassan, ibland har man ju funderat på om man är korkad som inte förstår alla regler efter att ha läst samma sak 3 ggr...
Men antar att det också blir en vardag. När var det du skulle ha? Är det andra barnet?
Vi är beräknade till den 6 april och det är vårt första barn. Känns väldigt spännande!!
Det är inte långt kvar nu
Vi har funderat en hel del men det är så många som vi pratat med som säger att det oftast inte går att bestämma nåt innan bebisen kommer så vi har tänkt att vi inte ska låsa oss vid nåt namn innan
. Själv? Har ni funderat nåt? Ska det passa med ert första barns namn?
Funderingar och förväntningar.... ja, hela graviditeten har nog kantats av funderingar
. Men tycker ändå att jag har läst på lite om varje för att få lite fakta om saker och ting. Har försökt att hålla mig ifrån alla dessa människor både via internet och privat som av någon konstig anledning ska berätta skräckhistorier om förlossning, amning, tiden efteråt, första sexet efter förlossning osv.... Det är ju bara så tröttsamt och inget som ger mig nåt.
Personligen så tycker jag verkligen att föräldragruppen, min barnmorska, profylaxkursen och samtal med vänner som redan har barn har hjälpt väldigt mycket och jag har fått svar på endel frågeställningar som jag hade från början. Vi pratar väldigt mycket om och med vår bebis (fast den ligger i magen) för att kunna involvera den redan nu, låter kanske helknasigt men det funkar för oss! Jag och min sambo kan fortfarande tycka att det är overkligt att vi ska ha barn men vi längtar verkligen efter att få se/träffa det lilla liv vi skapat! Sen hoppas man ju att man blir en bra mamma
.
Hur var det för dig att bli mamma?
Hej Maja9 och Magnolia78! Tack för era positiva inlägg! (okej, inte roligt att höra om din gallsten Maja9) men väldigt inspirerande att höra att du kämpar på och kör vattengympa!
Idag är det 26 dagar kvar till BF för min del. Vi pratade väldigt mycket igår (jag och min sambo) om diverse saker; farhågor, känslor, funderingar över hur vår tvåsamhet kommer bli när vi blir en tresamhet osv....
Jag har (och är väl fortfarande) lite nervös och skraj inför förlossningen men nu börjar jag känna mig mer och mer laddad/redo att få möta det lilla livet!
Hej Maja9 och ni andra!
Inte långt kvar nu, jösses så fort tiden går - den verkligen springer iväg!
Hoppas vi alla får må bra nu sista tiden innan det nya livet kommer. 
Tyvärr har jag inte hört talas om att få lock för örat pga graviditet men det kan ju
mycket väl stämma. Det kan ju hända så mycket knepiga saker när man är gravid så det låter ju inte helt orimligt.
en kompis till mig fick ont i pannbenet (öm under huden) under sina båda graviditeter, varken BM eller någon i hennes närhet kunde relatera till det men det hängde ihop med graviditeten. Direkt efter förlossningen så försvann det onda i pannbenet. (Vet att det inte är samma som att få lock för örat, tänkte mest på att det verkar som vad som helst kan inträffa och att allt är normalt för just sin graviditet.)
Lycka till nu alla!