Inlägg från: Maja9 |Visa alla inlägg
  • Maja9

Hej

Hej!

Jag väntar mitt första barn med bf 10 april. Jag har mått illa nästan hela graviditeten och börjar det senaste få alltmer smärta och har då och då svårt att gå. Känner att jag är tung nu - och tyngre ska jag ju bli! Jag är jätteglad över att jag väntar barn - har längtat länge!

Hur går det för er andra?    

• Maja9
    Hej! När är det beräknat att du ska föda? Ja, det börjar närma sig, känns som att den sista tiden gått ganska fort trots besvär så snart är det dags! Jag tycker eg mycket om att tex träna och att gå promenader, men det är rätt begränsat vad jag klarar av nu. Tränar dock sjukgymnastik några ggr/vecka och försöker de dagar jag klarar att gå en liten liten promenad... klarar inte av att jobba vilket jag tycker är tråkigt... mest för att jag varit sjukskriven ett tag innan pga en operation som misslyckades så det har varit så allt för länge... Ja, ja bara barnet mår bra...! Mår du fortfarande bra? Vad gillar du att göra på fritiden?

Går ni några förberedande kurser?   
  • Maja9

Har ni barn sedan tidigare eller väntar ni ert första barn? Hur tänker ni inför förlossningen? Hur förbereder ni er?

• Maja9

Hej!

Vi går föräldrautbildning på BVC (än så länge 2 av 3 tillfällen) och så har vi varit på info på Östra och planerar att gå på ett infotillfälle även på Mölndal. Förra veckan började jag på mammavattengympa. Vilken profylaxkurs ska ni gå?

Just nu är jag kanonförkyld så det är inget vidare, har varit förkyld nästan konstant sedan nyår med kortare uppehåll... trist. 

Hoppas att ni andra mår bra!        

• Maja9

Hej!

Nej, jag har inte sett något meddelande angående fb-grupp!?? Var ska jag ha fått det??

Vi har också haft lite krux med profylaxkurs men nu bokat in en som börjar 11 mars! Det ska bli spännande!

Mammavattengympa är verkligen skönt! Har bara gått första gången än men ser fram emot följande gånger. Jag går på Magplasket. Det var en kompis som gick där när hon var gravid och som tipsade om att det var så skönt!

Ha en fortsatt bra kväll!

• Maja9

Hej!

Nu har jag fått meddelande av dig! Hittar dock ingen grupp med det namnet men 2 med snarlikt namn!?

Ha en fortsatt bra dag! 

• Maja9

Hej!

Kul med mässan! Glad
    Mår inte så bra nu, illamående  och ont både här och där....men det kunde varit värre!

Hur mår ni? 

• Maja9

Hej!

Nu närmar det sig med stormsteg...om en månad är vårt pyre beräknad att komma ut! Det känns overkligt...men jag längtar. Jag tycker att det är tråkigt att många vill berätta hemska saker om förlossningen och den första tiden med bebisen, upplever det både privat och faktiskt en del på föräldrautb... och det ger en oro som pockar på. Visst, jag förstår att det är jobbigt, men man kan väl få glädjas också..??

Illamående är jag fortfarande och nu har jag även fått gallsten, som tydligen inte är helt ovanligt under graviditet...usch efter tre anfall den senaste veckan hade jag en tuff dag igår på olika vårdinstanser som slutade på akuten och jag kom inte hem förrän i morse. Är så glad och tacksam dock att det konstaterades att barnet mådde bra och jag hoppas att gallstenen ska hållas någorlunda i schack tills iaf efter förlossningen.

Vattengympan som jag går bra är en bra förberedelse för förlossningen känns det som med olika teman som tas upp varje gång och det är dessutom väldigt skönt att komma i det varma vattnet med en tung och ond kropp. 

Hoppas att ni har en trevlig helg!   

• Maja9

Om 4 veckor är det beräknat att pyret ska titta ut! Vi får se!

• Maja9

Det är ju verkligen helt nytt och okänt första gången man ska vara med om en förlossning! Känner mig också lite orolig och spänd med samtidigt ser jag fram emot den... Just nu mår jag så dåligt av gallstenarna och en urinvägsinfektion och har inga krafter alls så jag hoppas att bebisen väntar lite därinne! BF är om 26 dagar....

• Maja9

Tack! Ja, det är väl bara att försöka göra det bästa som går de här sista veckorna och försöka samla lite kraft! Vi har ju guldklimparna att se fram emot som du skriver - det gör mödan värd! Stor kram och lycka till!

• Maja9

Hej igen alla!

Är det någon som känner till detta besvär jag nu haft i några veckor: lock för örat!?!? Hör väldigt dåligt och det känns konstant som ett tryck över örat. Susar i huvudet. Inte fruktansvärt men riktigt obekvämt och besvärligt! Tänkte att slemhinnor svullnar ju så om det kunde ha att göra med det. Hoppas att det släpper någon gång. Vore intressant att höra om någon har samma besvär eller har hört talas om det?? 

• Maja9

Tack för era svar! Det är väl bara att hoppas att locket ska släppa när underverket kommer ut! Vissa stunder blir jag lite galen av det ständiga trycket och suset i huvudet som aldrig lättar, men om det bara är några veckor till så ska jag nog stå ut... bara det inte fortsätter sedan!!! Rynkar på näsan Jag har tyvärr inget bra tips mot metallsmak... Verkligen många konstiga saker som kan hända våra kroppar nu....
    Hoppas ni alla får må så bra som möjligt och lycka till!  

• Maja9

Hej!
    Hur går det för er? En vecka till BF här...!!!

• Maja9

Hej!

Mitt lock för örat har minskat men inte försvunnit helt, dock väldigt skönt att inte känna lika mycket tryck för örat hela tiden o det gör inte så ont längre heller!

Jag sover också riktigt dåligt...har i många veckor (månader?) varit uppe och kissat varje timma varje natt och nu de senaste veckorna har jag många nätter hållits vaken av kraftig "mensvärk". Slemproppen gick igår, så nu är det spännande....

Är det någon annan som har kraftig "mensvärk"? 

Lycka till!      

Svar på tråden Hej