Hej
Hej
När det bränner/svider på min mage som det gör emellanåt brukar ja smörja med olja o massera lite. Det brukar hjälpa mig
Hej
När det bränner/svider på min mage som det gör emellanåt brukar ja smörja med olja o massera lite. Det brukar hjälpa mig
Amela: du kan ju alltid byta Bm om det inte känns bra med den du har. Viktigt o få svar på sina frågor samt att man känner sig trygg med personen. Ja e redan med i systemet så ja har ju redan en uträknad föräldrarpenning. O de vet ju om på f-kassan att ett till e på g iom moderskapsintyget som skickas in oxå.
sassielu: Känner igen mig när ja väntade första barnet , ja då var det mkt som skulle fixas o ordnas, Bara o köpa barnvagn o vilken som e bäst o märke tog ju på ens krafter puh. Det e mkt i början. F-kassan m sina snurriga regler o obegripliga förklaringar blir man inte klok i början på men sen när man har kommit in i det så får man en bättre överblick.
Haha jo tack man undrade i sitt stilla sinne ett flertal ggr om man var trögfattad. Men sen insåg ja det att det var ju inte bara jag som var det isf :)
Ja det stämmer bra att det e barn nr 2 som ligger därinne o gottar sig , ibörjan på Maj ska jag ha. Väntar du första lr andra o när ska du ha?
Nä det e det inte , spännande.. har ni börjat spåna på ev namn till bebis?
Vi väljer ett namn som vi tycker om o nä det behöver inte passa med det första. Sist vi valde namn så kom vi fram
till ett när tiden nästan var ute. (Man får ju ett x antal månader o bestämma sig på) Men det ska kännas rätt o det e inte bara o ta ett namn heller. Vi hade ett men det passade inte in.
Hur känns det o bli mamma för första gången e det nåra funderingar/förväntningar du har redan nu?
Det gör du klokt i o hålla dig borta ifrån div tråkiga händelser o historier man påverkas tyvärr mer utav det än man tror. Trots att det e andra barnet så håller ja mig borta ifrån det för som du säger det ger inget. Det e väl härligt att ni involverar bebisen
.
Ja det e overkligt med första barnet , det tyckte vi med. Nu med andra känns det lite mer verkligare.
Nu med andra barnet så hoppas ja inte att ja blir lika disträ o snurrig som ja var med första iom att det e så mkt i början. Klart man e konstant trött men ja vet ju oxå att det går över efter ett par månader förhoppningsvis. Det e ju en så stor omställning att bli mamma för första gången. Man e inte själv längre o kan göra som man vill, man har ngn annan man ska ta hand om o som e beroende utav än. Känns konstigt i början men man vänjer sig. När sonen började säga mamma till än , kunde ja ibland undra e det mig du menar.. för att ja inte var van vid att ngn kallade mig för mamma.
När saker o ting ibland kan kännas omöjliga försök o se det möjliga i det. Det blir så mkt lättare då
Gu vad ql att det närmar sig med stormsteg för din del
När e du beräknad?
Har själv inte haft gallsten men vet att det kan göra förbaskat ont. Det onda mildras väl lite om man håller igång o rör på sig. Dock kan ju det vara lite svårt när man e i slutet på graviditeten.
Har själv inte gått på ngn vattengympa men det kan ja tänka mig e gott o få komma i vattnet, få känna sig någorlunda lätt o smidig :)
Det låter bra det att du börjar känna dig mera redo
. Förstår att dig mkt väl att du känner som du gör inför förlossningen. Det e ju ngt okänt förrän första gången som man inte har kollen på.
När man väl bli 3 så kretsar alla dygnets timmar runt bebisen o även när bebisen blir ett barn. Vi kommer i sista hand. Men när man väl har lite egen tid m varandra , gör man ngt ql tillsammans eller bara e hemma så uppskattar man det på ett helt annat sätt än när man har tillgång till den tiden väldigt ofta. Man lär sig o ta tillvara på det som uppskattas på helt annat sätt än vad man gjorde innan bebis.
Hej tjejer !
Jag har inte hört talas om det heller men som sassielu säger det händer mkt knepigt m våra kroppar nu.
Undrar om det e ngn härinne som har fått metallsmak i munnen o vad har ni isf gjort för o försöka "glömma" det för stunden? Har ju läst om att den brukar komma i början på en graviditet men när man e höggravid har ja inte hört om än.
Maja9: Du nämnde ngt om lock i öronen. Jag kan känna lite lock i öronen när ja äter men sen när jag rättar ut mig i stående ställning så försvinner det. Men det e ju inte så konstigt nu när man e tjock o rund om magen , det trycker på lite här o där på div organ.
Har du fortfarande kvar ditt? Har du börjat känna av något än? Hoppas att allt går bra när det väl e dags för dig
I övrigt mår ja fint. Sover förvisso som en kratta om natten o det kom för ngn vecka sedan, det e jag gla för att det kom så sent.