EDA
Men vad jag inte förstår ts, fick du bara en spruta? Ingen påfyllnad? Jag fick nog påfyllnad säkert 7 ggr.
Men vad jag inte förstår ts, fick du bara en spruta? Ingen påfyllnad? Jag fick nog påfyllnad säkert 7 ggr.
Ts. Om det nu görs olika på olika sjukhus vill jag låta vara osagt men på Danderyd fylls edan inte på automatiskt utan det gör bm med en påfyllnadsspruta.
Ts. Nej nej absolut inte. Den fylls på i slangen du hade tejpad på magen som gick från ryggen. Så du hade nog ingen ppfyllnad i så fall, det borde du nog märkt. Vet inte om det står i journalen. med påfyllnad var jag totalt smärtfri i ca 14 timmar.
Ts. Ja, de flesta har en infart/spruta antingen i armvecket eller på handen. Den är till för ev annan medicinering. Om man behöver antibiotika eller värkdropp tex. Om du inte fick påfyllnad i ryggen så genomled du nog de timmarna i "onödan", ja. Var det verkligen ingen som frågade om du ville ha påfyllnad? Jag fick vid minsta pip. Första originaldosen verkade kanske 5-6 timmar, sen fyllde de på minst varannan timme. Ibland varje timme.
Så jo, du kan vara helt bedövad fram till strax innan ungen ska ut.