Någon som har fött på Centralsjukhuset i Karlstad?
Jag ska ha barn i Juni men är från Stockholm och har tidigare fött på SÖS som jag varit väldigt nöjd med. Hittills kan jag inte påstå att bemötandet varit särskilt bra i Värmland (Torsby & Karlstad) utan har mött på otrevliga, nonchalanta barnmorskor och läkare som delvis sagt fel ett antal gånger utan att be om ursäkt så kan inte påstå att jag är särskilt positivt inställd till att föda här.
Första läkaren sa att jag fått missfall utan att ens undersöka mig och sedan framkom det att han "RÅKAT läsa fel i mina journaler", väl inne på vul menade han på att det var en "fosterlös graviditet" fram tills att BARNMORSKAN visade honom vart bebis låg.... Så ni hör ju. Då är det bara en händelse av de alla....
Jag vill veta hur ni upplevde personalen på förlossningen, har de ens BB? (har hört att de enbart har patienthotell) får man tillgång till blöjor & bindor eller ska man ha sådant med själv? Frågorna är många och vill gärna få en bild av hur det är. Har hittills haft sådan otur att jag överväger att söka tillåtelse att få föda i Stockholm.
Tacksam för svar.