• shanti01

Började du avsky kaffe direkt när du blev gravid?

Jag har förstått att de flesta som blir gravida genast börjar avsky kaffe.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-23 16:07
    Skickade det där lite snabbt!
    Tänkte även fråga om avskyn för kaffen kom direkt, typ innan ni testade eller efter några veckor...?

• Svar på tråden Började du avsky kaffe direkt när du blev gravid?
  • filli01

Ja faktiskt!
    Jag har varit kaffedrickare i över 10 år och fick vecka 6 helt avsmak för kaffe.

Jag kan smaka på det utan att tycka det är äckligt, men jag blir aldrig sugen och det tar emot att dricka av någon anledning.    

• HWR

Ja usch vad jag avskydde doften av kaffe!! Det fanns en sorts kaffe jag kunde dricka, seven elevens, haha. Och då jobbade jag på café....sprang till seven eleven på rasten ;)
    Jag tyckte det var vidrigt från vecka 6 typ och ända tills barnet föddes. Men så fort hon ploppade ut älskade jag kaffe igen :) 

• Annelie 76

Dricker aldrig kaffe så det kan jag inte uttala mig om men några veckor in på graviditeten fick jag avsmak för spearmint tuggummin (sweetmint). Det höll i sig hela graviditeten. Kunde inte heller dricka kolsyrade drycker av nån anledning.

• shanti01

Fasen vad mysko! Vet någon vad det beror på? Att kroppen instinktivt inte vill ha koffein som kan öka missfallsrisken?

• XcsM

Nope, jag var fortfarande lika sugen på kaffe som innan Solig
    Men lät pga att missfallsrisken kan öka (har jag hört i alla fall) bli kaffet i början.
    Började dricka en halv kopp med massor av varm mjölk i v20 ungefär och gör det fortfarande.

Min mamma däremot tålde inte kaffe under någon av hennes tre graviditeter

• ex ungue leonem

Nope pimplade lika mycket kaffe under bägge graviditeterna som före o efter

Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • perhappiness

Jag dricker inte kaffe, men coca cola. Jag drack det varje dag innan. Har inte druckit det alls sen jag blev gravid. Det smakar inte som det gjorde förut. :p

Svar på tråden Började du avsky kaffe direkt när du blev gravid?