• spöke

Topp 10 2012: vilket flicknamn gillar du MINST?

Statistiken över de vanligaste tilltalsnamnen som getts till nya töser under 2012 har kommit. I listan hittar ni de tio populäraste och mest omtyckta namnen just nu - men vilket av dessa namn tycker du minst om? Har du tröttnat? Aldrig gillat? Kommentera gärna!

Spöke

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-23 16:23
    Pojknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68504691.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Topp 10 2012: vilket flicknamn gillar du MINST?
  • Natulcien

Svårt. Fina namn allihop...
    Men minst fint är ändå Maja. Ko- och kattnamn associerar jag till.

• sombra

Jag har alltid haft svårt för Ebba, jag tycker inte att det namnet låter som en snäll person. Egentligen tror jag inte att jag känner någon otrevlig Ebba, det sitter i själva namnet. Molly har jag rätt svårt för också, det går inte riktigt att ta en person som heter Molly på allvar tycker jag, och det är ett stort problem.  

• spöke
    Natulcien skrev 2013-01-23 16:31:39 följande:
    Svårt. Fina namn allihop...
    Men minst fint är ändå Maja. Ko- och kattnamn associerar jag till.
    sombra skrev 2013-01-23 16:45:44 följande:
    Jag har alltid haft svårt för Ebba, jag tycker inte att det namnet låter som en snäll person. Egentligen tror jag inte att jag känner någon otrevlig Ebba, det sitter i själva namnet. Molly har jag rätt svårt för också, det går inte riktigt att ta en person som heter Molly på allvar tycker jag, och det är ett stort problem.  

Tack för era kommentarer!
  • Thaleya1

Alice, elsa, Julia, Maja och Molly.

Röstade Julia dock, vet ej varför..men jag gillar ingen utav de namnen jag radade upp.

• Emelie 1987

Alice röstade jag... vet inte varför? Har bara svårt för det namnet. 

En man, två barn, tre älsklingar
  • Busbellan

Röstade på Molly men hade svårt att välja mellan det och Ebba. Gillar verkligen inget av dem, de andra namnen på listan tycker jag är ganska fina eller riktigt fina

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Topp 10 2012: vilket flicknamn gillar du MINST?