• Anonym (mamma)

Våran 15-årige son hade sex med sin flickvän idag

Idag eftermiddag när jag kom hem från jobbet såg jag att min 15 årige (snart 16, 97:a) hade sex med sin flickvän hemma hos oss i hans sovrum. Jag öppnade dörren och blev riktigt förbannad på honom, hans flickvän blev helt röd i ansiktet kändes det som och tog på sig snabbt och sprang iväg utan att säga något, min son började skälla och skrika på mig och har låst in sig i sitt egna sovrum sedan dess. Jag säger till honom och öppna men varken gehör eller nånting får jag tillbaka. Jag är riktigt förbannad på honom, dels för att jag tycker att han är för ung för att ha sex, vare sig han är byxmyndig eller inte, både jag och hans pappa tycker att 18 år är en lämplig ålder men dels också för att han har sex med henne i vårat hem utan tillåtelse.

Vid 21 kommer hans pappa hem, vi ska ta ett rejält snack med honom och berätta att detta aldrig får ske igen.
    Tycker ni att vi borde straffa honom på något sätt??
    Vi vill honom bara väl, vi bryr oss om honom. Pappan vet jag kommer bli förbannad. svar uppskattas

hej hej 

• Svar på tråden Våran 15-årige son hade sex med sin flickvän idag
  • Anonym

Nej varför ska han inte få ha det om ni får det? Det är väl hans hem lika mycket. Och vaddå 18, lagen säger att det är okej vid 15, det kan inte ni bestämma.

• Lillusen

Öh nej? Är det bättre att de har sex på något annat ställe? För dom kommer ha det, vare sig ni vill eller inte

• Lillusen
    Anonym skrev 2013-01-23 19:12:33 följande:
    Nej varför ska han inte få ha det om ni får det? Det är väl hans hem lika mycket. Och vaddå 18, lagen säger att det är okej vid 15, det kan inte ni bestämma.
  • Snäckan84

Eh, va?!
    Förbjuda honom att inte ha sex förrän han är 18?
    Ha ha tror du på d själv?

• Philippa

Men tagga ned!

Prata med honom att de använder ett bra preventivmedel istället för att gapa och skrika....

Inse att han har ett sexliv!   

• Anonym

Som förälder tycker jag du kan vara mycket tacksam att han lär sig vara med kvinnor tidigt.

• Lyckliga Lotta

Men herre gud… Vilken morsa. Din son är 15 år, det ni borde snacka med honom är att inte göra sin flickvän gravid, att skydda sig. Inte straffa honom. Enligt lag får han ha sex nu och det är inget ni kan göra något åt. Ni måste inte älska det, men ni måste acceptera det!

Stackars sonens flickvän, hon lär inte vilja visa sig hos er igen! 

• Anonym (Panda)

Jag började ha sex med min pojkvän när jag var 15!!! Varför tror ni att han kommer lyssna på er att han inte får ha sex förrän ha är 18? Vad ni ska ta upp med honom är endast att han ska skydda sig och inte göra flickvännen gravid.
    De kan ju ha sex varsomhelst utan att ni vet det. Tror inte att man som förälder ska tro annat! 

Svar på tråden Våran 15-årige son hade sex med sin flickvän idag