• Rockelina

Hur ändrar jag min hotmailadress till Outlook?

Tänkte att någon här kanske redan har ändrat sin hotmailadress till Outllook som man har kunnat göra ett tag.

Det skulle se mycket snyggare ut...jag är bara rätt för att alla mina gamla sparade mejl ska försvinna. Vill även motta mejlen som kommer till min gamla adress.

Någon som ändrat och vet hur man gör så att det fungerar smärtfritt?    

• Svar på tråden Hur ändrar jag min hotmailadress till Outlook?
  • Faber

Du behöver inte om du inte vill. Hotmail försvinner inte, det är ett missförstånd. Däremot byts programmet Windows Live Mail (klienten som kan användas både till webbmail och imap/smtp) och ersätts av Outlook.

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Rockelina

Tack för svar Men jag vill byta mejladress men behålla de gamla rutinerna...få mejl somskickas till min gamla adress - samtidigt kunna gradvis byta ut mot den nya outlookadressen.

Har någon bytt till Outlook och hur gjorde du?

• Faber

Jag använder "riktig" email, en pop adress alltså. När det gäller webmail som hotmail och gmail så tror jag att det skall finnas möjlighet att dirigera om inkommande men jag är inte säker på hur. Kolla på Microsofts supportsidor om Outlook. Jag har aldrig använt annan Outlook än den som finns i Officepaketet, jag antar att det Outlook du pratar om är en annan klient med samma namn och fungerar som Live Mail klienten.

*Politiskt korrekt sidfot*
Svar på tråden Hur ändrar jag min hotmailadress till Outlook?