• Sandra 195

Felopererad blindtarm

Hej

Jag åkte in till sjukhuset för att jag hade kramper och ont i magen. de misstänkte att det var blindtarmen och opererade bort den utan att göra röntgen eller något, när jag vaknade och operationen är klar säger dom att  tyvärr har vi gjort fel din blindtarm var helt frisk. Fortfarande idag går jag runt och har ont samt med ett fulllllt ärr på magen.. :( 

Har någon varit med om liknade och vet hur mycket man kan kräva i skadestånd?? TACKSAM FÖR ALLA TIPS OCH RÅD!!  

• Svar på tråden Felopererad blindtarm
  • Stjärnstoft

Det kan vara svårt att avgöra om symtom är blindtarmsinflammation eller inte. Man går framför allt på labprover och symtom, inte röntgen.
    Nu blev du op i onödan. Men tänk om dr istället valt att inte operera och du hade en brusten blindtarm.
    Saker är inte alltid svart eller vitt.

• Joico

Det är inget ovanligt alls att det blir så. Blindtarmsinflammation är svårt att avgöra. Så det är inget bara du blivit "utsatt" för Flört

• Emmeliina

Som de andra säger så opererar man blindtarmen med beslut från symtom och prover. Men fick du inte göra titthålsoperation?

• pippilirum

Det är inget som du kan kräva skadestånd för! Herregud... Fick du inget utskrivningssamtal med kirurgen där du fick information om vad som gjort och varför?
    När man opererar någon så gör man det inte utan indikationer på att det behövs. Blindtarmen kan vara lurig men jag gissar att det togs blodprover där man följde infektionsparametrar? Hade du feber?
    Supertråkigt att du opererades i onödan, hoppas du kryar på dig snart!

• Sandra 195
    Emmeliina skrev 2013-01-24 07:21:06 följande:
    Som de andra säger så opererar man blindtarmen med beslut från symtom och prover. Men fick du inte göra titthålsoperation?
     Ne jag fick ett väldigt stort ärr på magen. Jag har anmält vården då de erkänner att de har gjort fel och att de har varit slarviga, de sa liksom själva att de borde ha gjort röntgen för prover visade inte så tydligt på blindtarmen.
    Så de ska jag få ut av dom men tänkte bara se om andra har varit i samma situation 
  • Blindtarmen

1973 skulle jag ut på en längre semesterresa, samtidigt hadde jag haft lite småont i magen och misstänkte blindtarmen. Jag simulerade kraftig smärta i magen och givitvis gick dom på det och opererade mig 2 timmar efter att jag åkte till akuten. Eftersom blindtarmen var helt frisk, drog dom ut c:a 1 meter tunntarm och tittade, men hittade inget fel. Jag syddes ihop utan bihanget och har ett 12 cm långt ärr till minne. Detta är ju inget märkvärdigt.

• Godnatt

Du kommer åtminstone inte få någon inflammation i bihanget hädanefter. Bara att tacka och ta emot. Mitt är är lika stort. Inget jag tänker på.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
Svar på tråden Felopererad blindtarm