Inlägg från: Tuffen |Visa alla inlägg
  • Tuffen

Ta ledigt för resa?

Dixie skrev 2013-01-24 08:57:33 följande:

Går man i skolan måste man be rektorn om ledigt!
    Det kan vara delegerat till klassläraren. 
  • Tuffen
    Baryk skrev 2013-01-24 16:55:29 följande:
    För våra barn gäller följande:
    upp till 3 dagars ledighet under läsåret är upp till klassläraren att avgöra
    upp till 10 dagar per läsår avgör rektor (efter koll med klasslärare)

Under vårterminen ges inga ledigheter alls från mars - början av maj (pga centrala proven)
    Årskurser? Undrar efter de nationella proven i åk 9 börjar redan i början av februari. i har yngre barn, förmodar jag. 
  • Tuffen
    Stjärnfall76 skrev 2013-01-31 20:25:44 följande:
    Nu med de nyra reglerna så ger vissa skolor alla avslag. Men på mina barns skola är det som det var innan, 10 dagar fick vi ledigt utan problem för resa.

Men det verkar vara väldigt olika med de nya reglerna, och vissa skolor ger som sagt alla avslag.....

Vet faktiskt inte vad jag hade gjort då. tyckr det verkar konstigt att inte ha en dialog kring om berört barn klarar av det och att man fixar läxorna....

Jag vet att mina barn och jag fixar det utan problem....      
    Det tror alltid föräldrar, men många elever kommer ändå tillbaka till skolan utan att ha fixat det hela. 
  • Tuffen
    mandelblomma skrev 2013-02-01 18:42:56 följande:
    fast rent krasst, ska tonen på ledighetsansökningen egentligen påverka beslutet?
    jag förstår resonemanget men det blir ju då ett beslut baserat på prestige och inte något annat
    Det ska INTE handla om det. Det ska vara en individuell bedömning. Man kollar på hur barnet ligger till i skolan, möjlighet att ta igen det man eventuellt missar samt sociala skäl. Vi beviljar t ex alltid ansökningar som rör begravningar. 
Svar på tråden Ta ledigt för resa?