• Acinorev

Inget namn känns rätt

Har en dotter på fem veckor som ännu inte fått något namn och jag känner mig så hemsk! Vi har ända sedan födseln provat olika namn i hopp om att hitta det klockrena namnet men inget känns bra. Någon med samma erfarenhet? Hur gick det för er? Hittade ni det där namnet som bara var så rätt?

Vi har fyra namn nu som vi tycker är fina och passar på en mörkhårig flicka med blå ögon; Thea, Elin, Leah och Tove. Vad tycker ni om dessa namn? De duger, men de kommer aldrig vara klockrena...

Vi behöver all hjälp vi kan få för nu är det dags att lilltösen får ett namn!!:D:D

• Svar på tråden Inget namn känns rätt
  • rosendal

Vi hade samma problem när vår son skulle få ett namn. Inget namn kändes 100% rätt. Men ett namn var han ju tvungen att ha så när han var sex veckor så bestämde vi oss och även om det inte kändes riktigt bra då så blir ju namnet snabbt helt självklart och han är ju världens underbaraste och eftersom han har det namnet han har så blir ju namnet världens finaste eftersom det är just han som heter så. Så jag tror vilket ni än väljer så kommer det bli bra.

• linjes

Fortsätt leta tills ni hittar ett klockrent

• sina

Ni har ju tid på er - utnyttja den.

Vi hade alla namnen spikade en månad före förlossningen båda gångerna, och båda gångerna kändes det lite konstigt. Inte klockrent. Men vi älskade ju namnen och tänkte att ungarna väl växer i dem. Treåringen har gjort det, men lillan är inte riktigt där än.

• mandelblomma

Leah är fint tycker jag.

Andra namn som jag gillar är.
    Edith
    Ingrid
    Siri
    Elina
    Ester

• P i a

Angelica, Alexandra, Alicia, Alivia, Olivia, , dom tycker jag är fina.. Men fixa hem en namn-app :)

• Dagdrömmaren

Det finns många fina namn, Thea och Leah är jättefina namn.
    Kan ju ge några exempel på vad jag tycker är fint:

Ethel                         Hedda
    Flo                             Minea
    Miranda                    Isolde                        

Önskar dig lycka till! 

Svar på tråden Inget namn känns rätt