• Linda5

Varför övergöder överviktiga vårdpersonal vårdtagarna?

Ja som frågan lyder. Jobbar i vården o blir så ledsen när vårdttagare bara ska gödas sen köps det läsk, snax, kakor,dubbla proportioner m.m bara gör det är synd om dom. Till 99% på vår avdelning så är det dom som är tjocka själva som övegöder o det hjälper inte att prata om det.

OBS!!! Vill tillägga att detta självklart inte gäller överviktiga äldre dom verkligen behöver allt dom kan få i sig. Det handlar om överviktiga som aldrig rör på sig o som får i sig all näring ändå.

• Svar på tråden Varför övergöder överviktiga vårdpersonal vårdtagarna?
  • Linda5

Oftast är det inte vårdttagare som frågar/ber att få det. Det är personalen som tycker o köper.

• Linda5

Nej helt rätt. Den ändrade ordet i rubriken o nu vet jag inte hur jag rättar. Ska vara vårdttagarna inte våldtagna. Snälla någon hjälp till o gör om rubriken.

• Linda5

Snälla någon hjälp mig meddela en moderator att det är fel. Har bara telefonen o hittar inget telefonnr. Vet inte hur man ändrar.

• Linda5

Ja. Varje boende har en kontaktperson som handlar till dom det dom tycker är normalt, vilket bevisligen inte är det eftersom dom är så kraftiga själva. Det är chips,läsk,godis,frukt,kakor,bakelser m.m.
    När det är mat så vräker dom på tallrikarna. Om det serveras mjuk kaka så skärs den ca:8*8cm. Det är omöjligt att äta fruktsallad utan grädde eller glass. Serverar man glass o chokladsås går det åt en bigpack till 6pers. Är det småkakor så måste det vara minst 3var, kringlor/bullar 2 var.
    Massor av smör på smörgåsarna (klumpvis). Är det sen leverpastej så klickas den dit för det går inte att bre pga av så mycket smör. Flera skivor korv/skinka på varje macka. 

• Linda5

Ja. vi har generös matbudget och en kokerska som är duktig på att handla bra kvalitet till billig peng.

Svar på tråden Varför övergöder överviktiga vårdpersonal vårdtagarna?