• Eira

Hur många timmar per natt sover ni som har 3 månaders bebis?

Hej alla mammor till 3 månaders bebisar!
    Hur många timmar sover ni per natt totalt? Är det någon mer än jag som har svårt att sova eftersom bebisen låter i sömnen mer eller mindre hela natten?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur många timmar per natt sover ni som har 3 månaders bebis?
  • Mercurialis

När barnen var 3 månader gamla åt de ungefär var tredje timme dygnet runt. Att gå upp, byta blöja på bebisen, amma/ge ersättning och sedan somna om tog ungefär 45-60 minuter.

En natt såg ut ungefär så är: sova 2 timmar, vaken 1 timme, sova 2 timmar, vaken 1 timme, sova 2 timmar, morgon och dags att gå upp. Jag sov gott de där två timmarna i stöten. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Dimitra
    Mercurialis skrev 2013-01-24 09:13:16 följande:
    När barnen var 3 månader gamla åt de ungefär var tredje timme dygnet runt. Att gå upp, byta blöja på bebisen, amma/ge ersättning och sedan somna om tog ungefär 45-60 minuter.
    Lika för mig med båda barnen. Med första barnet kunde inte jag heller somna om speciellt snabbt utan låg och lyssnade på bebisens "sovknorrande". Med andra barnet däckade jag direkt huvudet tog kudden
    The Dimitra universe.
  • hannis

Min son sov väldigt bra som bebis så jag sov 23-07 varje natt. Han lät säkert en del men jag sover djupt så jag stördes aldrig av det.

Kanske kan du ha hörselproppar?

• Takex

Hm jag har min egen tid på natten så jag lägger mig runt 230-3 sen har han börjat vakna till en gång vid 430. Sen sover han till 8, sen 10. Så jag får nog mina 8 timmar utan problem :)
    Jag har inte svårt att sova, han har slutat pipa och böka vid 3, men innan så kan han vakna till en del nu på senare tiden, han går igenom någon utvecklingsfas. Men eftersom jag inte ser det som att "nu ska vi vakna!" klockan 8 på morgonen så sover vi båda till minst 10, ibland 12 :)

• Eira
    Mercurialis skrev 2013-01-24 09:13:16 följande:

En natt såg ut ungefär så är: sova 2 timmar, vaken 1 timme, sova 2 timmar, vaken 1 timme, sova 2 timmar, morgon och dags att gå upp. Jag sov gott de där två timmarna i stöten. 
    Så du sov cirka 6h med andra ord...?
  • Eira
    Dimitra skrev 2013-01-24 09:16:49 följande:
    Lika för mig med båda barnen. Med första barnet kunde inte jag heller somna om speciellt snabbt utan låg och lyssnade på bebisens "sovknorrande". Med andra barnet däckade jag direkt huvudet tog kudden
    Sovknorrande...? Min lilla kille låter i en ljudnivå som kan likställas med någon som snarkar höögt...=)
  • Eira
    hannis skrev 2013-01-24 09:23:41 följande:
    Min son sov väldigt bra som bebis så jag sov 23-07 varje natt. Han lät säkert en del men jag sover djupt så jag stördes aldrig av det.

Kanske kan du ha hörselproppar?
    Ojj vilken lycka?? Åt han inte på 8h?
  • Trisse85

Min son är 4 månader och ända sen han föddes har han och jag sovit från 22-00 tiden ända fram till 08-10. Någon enstaka gång i veckan vaknar han vid 04-06 för att äta. Men det händer kanske 1-2 gånger i veckan. Så vi sover gott.

• Eira
    Takex skrev 2013-01-24 09:37:53 följande:
    Hm jag har min egen tid på natten så jag lägger mig runt 230-3 sen har han börjat vakna till en gång vid 430. Sen sover han till 8, sen 10. Så jag får nog mina 8 timmar utan problem :)
    Jag har inte svårt att sova, han har slutat pipa och böka vid 3, men innan så kan han vakna till en del nu på senare tiden, han går igenom någon utvecklingsfas. Men eftersom jag inte ser det som att "nu ska vi vakna!" klockan 8 på morgonen så sover vi båda till minst 10, ibland 12 :)
    Så du menar att han lät mer innan och att han har blivit "tystare/lugnare" med tiden?
  • Eira
    Trisse85 skrev 2013-01-24 09:44:30 följande:
    Min son är 4 månader och ända sen han föddes har han och jag sovit från 22-00 tiden ända fram till 08-10. Någon enstaka gång i veckan vaknar han vid 04-06 för att äta. Men det händer kanske 1-2 gånger i veckan. Så vi sover gott.
    Så han äter inte alltid på natten? Ojj vad det låter ljuvligt, vore jag i den sitsen skulle jag skaffa 10 barn..=)
Svar på tråden Hur många timmar per natt sover ni som har 3 månaders bebis?