• Anonym (hjälp!)

Kan man testa positivt 5-6 dagar efter samlag!!?

Kan man få ett svagt plus på clearblue stickan (negativt hos bm med em urin) redan 5-6 dagar efter samlag?? Eller är det samlaget en vecka tidigare som gjort mig gravid??

HJÄLP snälla - vad har ni för erfarenheter?? Borde det inte vara för tidigt att se 5-6 dagar efter samlag? känns ju troligast att det är samlaget en vecka tidigare??

• Svar på tråden Kan man testa positivt 5-6 dagar efter samlag!!?
  • Anonym

Det finns ju test som säger sig kunna testa positivt efter en vecka, men 5-6 dagar låter liiite väl tidigt eftersom ägget fäster i livmodern 5-10 dagar efter äl. 

• Anonym (hjälp!)

Puffar lite extra! Någon som kan komma med fler kloka tankar? :/

• Anonym

Inte en chans att man kan testa positivt efter så få dagar.

• Anonym

Du hade alltså sex för två veckor sen och för en vecka sen? Mycket troligare att det var den första gången det tog sig, på 5-6 dagar har ju ägget knappt hunnit fästa..

• Anonym (hjälp!)

Det stämmer. Jag hade sex den 2 jan och den 10 jan. Testet visade svagt positivt på eftermiddagen den 15 jan, men gav ej utslag hos bm på em den 16 jan, men morgonen den 17 var det väldigt tydligt.

• Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-24 13:08:26 följande:
    Det stämmer. Jag hade sex den 2 jan och den 10 jan. Testet visade svagt positivt på eftermiddagen den 15 jan, men gav ej utslag hos bm på em den 16 jan, men morgonen den 17 var det väldigt tydligt.
    Då tror jag du blev gravid den 2:a...
  • carro93

Du kan ha blivit gravid tidigare.. Har du ingen bild på testet? CB har en tendens att visa spökstreck,, 

• Anonym (hjälp!)

Tidigare? Jag kan bara ha blivit gravid antingen den 2:a eller den 10:e. Så här såg det ut på CB den 15:

• Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-24 14:44:58 följande:
    Tidigare? Jag kan bara ha blivit gravid antingen den 2:a eller den 10:e. Så här såg det ut på CB den 15:
    Men när hade du mens och ägglossning då?
  • Anonym

Vad spelar det för roll om du blev gravid den andra eller den tionde? 

Svar på tråden Kan man testa positivt 5-6 dagar efter samlag!!?