• Anonym

Kan man testa positivt 5-6 dagar efter samlag!!?

Det finns ju test som säger sig kunna testa positivt efter en vecka, men 5-6 dagar låter liiite väl tidigt eftersom ägget fäster i livmodern 5-10 dagar efter äl. 

• Anonym

Inte en chans att man kan testa positivt efter så få dagar.

• Anonym

Du hade alltså sex för två veckor sen och för en vecka sen? Mycket troligare att det var den första gången det tog sig, på 5-6 dagar har ju ägget knappt hunnit fästa..

• Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-24 13:08:26 följande:
    Det stämmer. Jag hade sex den 2 jan och den 10 jan. Testet visade svagt positivt på eftermiddagen den 15 jan, men gav ej utslag hos bm på em den 16 jan, men morgonen den 17 var det väldigt tydligt.
    Då tror jag du blev gravid den 2:a...
  • Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-24 14:44:58 följande:
    Tidigare? Jag kan bara ha blivit gravid antingen den 2:a eller den 10:e. Så här såg det ut på CB den 15:
    Men när hade du mens och ägglossning då?
  • Anonym

Vad spelar det för roll om du blev gravid den andra eller den tionde? 

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-24 14:47:16 följande:
    Vad spelar det för roll om du blev gravid den andra eller den tionde? 

Jag såg den andra tråden nu. Två kandidater till faderskapet. Drömmer
  • Anonym

Och vi säger grattis till pappa nr1! Med största sannolikhet blev du gravid efter du hade sex den 2 januari.

• Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-24 14:54:50 följande:
    Har gjort vul så det är ingen tvekan om graviditet. Frågan är bara när jag blev gravid. Tror jag startade min senaste mens den 19 dec.

Kunde de inte svara på det när de gjorde vulet?

Men jag sätter allt jag äger o har på pappa nummer 1. Ring o gratta honom. 
  • Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-24 16:09:03 följande:
    Detta var allt annat än planerat och skakar minst sagt om mitt liv. Men är det något jag lärt mig genom åren så är det att lyssna till hjärtat. Alla andra beslut ångrat man. Så fungerar iaf jag :)

Rätt beslut är inte alltid "lätt beslut".

Fast hur oplanerat är det när man har oskyddat sex?
  • Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-24 16:31:50 följande:
    Ja du, saker kan hända med alkohol och lustar i kombination.

Ja i de situationerna brukar man inte göra smarta val..
  • Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-24 16:34:25 följande:

Amen.

Hur ska du göra då? Gjorde du ett bra val av förälder till ditt barn på fyllan? Flört
  • Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-24 09:48:32 följande:
    Kan man få ett svagt plus på clearblue stickan (negativt hos bm med em urin) redan 5-6 dagar efter samlag?? Eller är det samlaget en vecka tidigare som gjort mig gravid??

HJÄLP snälla - vad har ni för erfarenheter?? Borde det inte vara för tidigt att se 5-6 dagar efter samlag? känns ju troligast att det är samlaget en vecka tidigare??
    Det mest troliga är att du blev gravid innan andra samlaget, MEN jag ska tillägga att jag testade positivt redan efter en vecka. Ville så gärna bli med barn att jag struntade i att vänta till bim med att testa. Det va ett svagt plus som blev starkare med tiden dvs ju fler dagar som gick desto starkare blev varje test som jag gjorde.
  • Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-24 16:38:41 följande:
    Nå, jag vet att jag är en bra förälder. Resten får tiden utvisa.

Det är ju en person som kommer att ha lika m ycket inflytande över barnet som du.. Om han väljer att vara med sas. Hur tänker du angående att bli ensam förälder? Klarar du det?
  • Anonym

Man kan INTE testa positivt redan 5-6 dagar efter samlag. Det är omöjligt kille 2 som är pappan.

Ett befruktat ägg fäster in i livmodern på dag 6 efter befruktning och sen tar det minst 3 dagar innan man kan mäta HCG (gravidhormonet) i blod och minst 5 dagar innan man kan mäta det i urin. Detta enligt min IVF-läkare som borde ha koll!

Vid IVF återför man blastocyster som är 5 dagar gamla och då har de inte "kläckt" ur skalet och kan ännu inte fästa in i livmodern.

• Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-24 16:33:55 följande:

Tyvärr inte. Är inte i ett fast förhållande och min kropp reagerar inte bra på P-piller så det har endast varit aktuellt då jag varit i en relation.
    Lite OT, men varför tror alla att p-piller är det enda man kan ha?
    Spiral är tex super och nåt fler borde använda! Tål man absolut inga hormoner är kopparspiral kanon, men hormonspiral ger så låga nivåer i kroppen (det mesta blir lokalt i livmodern) att de flesta inte mår dåligt av det.

Oplanerade graviditeter är ju trots allt nåt jag tycker man skall försöka hålla nere...
  • Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-24 16:48:58 följande:

Fast då kan jag gissa att ni även haft sex ett par gånger innan och inte bara vid det tillfället?
    Nej! Jag använde ÄL-test. Som sagt, jag ville bli gravid så jag prickade in det. Visste precis då jag kunde bli gravid.
  • Anonym
    Anonym (hjälp!) skrev 2013-01-28 18:18:37 följande:
    Kan man verkligen se det på ett VUL tro? :/

Ja det kan man.

Men du kommer att bli tvungen att dnatesta båda kandidaterna, för så som familjerätten räknar så passar båda in som fader. Och i Sverige har alla barn rätt att veta vilka som är deras föräldrar. 
Svar på tråden Kan man testa positivt 5-6 dagar efter samlag!!?