Jag får inga presenter av min karl!!!
Möjligt att det är ett löjligt problem men vill höra vad ni andra tycker!
Jag har varit tillsammans med en kille i snart ett år, vi "firade" alltså första julen ihop nu den som gick.
Jag skulle vara bortrest över julen i tjänsten, så vi kunde inte fira jul ihop. I och med det överaskade jag honom med en storstadsweekend tillika julmarknad en helg utomlands dels för att vi skulle få lite julmys ihop, dels då som en julklapp. Han fick alltså resa, boende, mat, upplevelser - hela paketet stod jag för. Givetvis blev han jätteglad och vistelsen var väldigt mysig.
Jag åker iväg och vi ses efter jul. Jag tror ju naiv att jag kanske får en julklapp där av honom när jag kommer hem - och NEJ, jag förväntar mig inte en av samma kaliber som en resa - men kanske något litet smycke, eller åtminstone en sketen chokladask om inspirationen nu tryter.
Men icke - dagarna går och någon julklapp får jag aldrig...
Jaja, tänkte jag. Jag kanske får något "större" när jag fyller år snart tänkte jag.
Så närmar sig då killens födelsedag och givetvis frågar jag honom vad han önskar sig varpå han rabblar upp ett antal saker. Dagen kommer, han får sin födelsedagspresent, blir jätteglad och allt.
Och så kommer då min födelsedag häromdagen. Och jag får - inget!
Han säger att han varit på jakt efter en speciell sak som jag velat ha, att han åkt och tittat på flera exemplar av detta ting men att ingen av dem var bra nog... Jahapp?! Så nej, ingen födelsedagspresent fick jag.
Jag sitter absolut inte och gnäller till honom att jag ej fått något, det känns dumt att ta upp detta och det är inget krav att ge något. Jag själv älskar att ge bort presenter, fixar, donar och överaskar så jag känner mig ganska putt i detta läget. Övereagerar jag?