Inlägg från: MaryCaroline |Visa alla inlägg
  • MaryCaroline
    SailorGirl skrev 2013-01-24 16:37:14 följande:
     När hon var nyfödd uppskattade jag nätet i Pampers eftersom det tog upp bajset väldigt bra. Andra blöjor fastnade i huden och gjorde henne röd.
    Jaså, ja det är just det där nätet jag hatar med Pampers. Det sitter ju typ "löst" efter en liten stund och fastnar på huden. Fastnar på huden ännu mer då bebis kissat eller bajsat. Snuskigt om man frågar mig Tungan ute
  • MaryCaroline
    keron skrev 2013-01-24 16:27:06 följande:
    Ingen av dem. Pampers luktar illa när den kommer i kontakt med kiss och Libero släpper ifrån sig nåt som ser ut som sockerkristaller (men mjukt) och båda blir jättemjuka och mosiga när det är fler kissningar än 2-3 i dem. Willys egna blöjor funkar bäst för oss.
    Undrar lite grann, hur lång tid går det med en och samma blöja? Jag använder Libero och min dotter kan ibland ha samma blöja i många timmar utan att det blir som du beskriver. Allra flest timmar blir det nattetid+morgontid. Och det där med kristaller är inget jag har sett. Så jag undrar om det inte är fler kissningar än 2-3 stycken...
  • MaryCaroline
    tilj75 skrev 2013-01-25 10:41:48 följande:
    Men en liten bebis kan ju kissa en gång i kvarten, ska man byta blöja var tionde minut då?
    sasso78 skrev 2013-01-25 11:38:25 följande:

Nej, men i det här fallet var det "kerons" inlägg jag kommenterade där hon skrev att det var så mycket kiss i blöjan att den var mjuk och mosig efter 2-3 kissningar. DET är fel tycker jag att ett barn ska gå med så mycket kiss i blöjan att den håller på att gå sönder........
    tilj75 skrev 2013-01-25 11:52:51 följande:
    Jaha, ber om ursäkt om jag la mig i en privat konversation. Jag bara reagerade på att du tyckte att blöjan skulle bytas efter första kissningen. Att det är synd om ett barn som måste kissa 2-3 gånger i samma blöja. Jag håller inte med, det var enda orsaken till att jag kommenterade ditt inlägg.
    Ja det är svårt att veta antal kissningar. Hur har man koll på det? Det kan ju vara 2-3 kissningar som gjort blöjan mjuk och mosig, lika gärna som det kan vara en enda kissning. Samtidigt kan ju en enda kissning knappt kännas då blöjorna är extremt absorberande. Huruvida när man ska byta är olika, men så länge blöjan är torr och okej behöver man inte byta anser jag. Och blöjan kan ju vara helt okej i många timmar trots att bebis kissat både 2 och 3 gånger. Beror på hur mycket bebis har kissat dessa gånger. Men är blöjan tjock och mosig och sedan tung när man lyfter den har det gått för lång tid.
  • MaryCaroline
    anna021 skrev 2013-01-28 01:31:06 följande:

Huggies finnes bland annat på ica.

Här finnes ett blöj test så kan man se de olika sorterna hur de är.

www.testfakta.se/foraldrar_barn/article15018....

www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article1...

Det där är ju bara stora blöjor. Är det någon skillnad på små och stora blöjor i hur de är? Man tycker ju att det borde vara likvärdigt... 
  • MaryCaroline

Hur kommer det sig att det är så olika med röda rumpor angående Libero vs. Pampers? Vad är det som finns i blöjorna som bebisarna reagerar så olika på? Min bebis blev inte röd utav någon av dem... Däremot upplever jag Pampers som en generellt konstig blöja då den luktar lite konstigt och har det där konstiga nätet och att man knappt märker när bebis har kissat. Konstigt material. Libero däremot sitter väldigt bra, luktar ingenting och man märker ganska snart när bebis kissat, det märks om man känner på blöjan på utsidan då den blir mjukare. Samtidigt kan man ha samma blöja ett bra tag, läcker inte. Det är bra om man är ute och inte kan byta någonstans. Vilket man inte märker på Pampers. Dessutom tycker jag att bajs och kiss fastnar i det där sunkiga nätet på Pampers. Medan andra verkar gilla det där nätet? Skulle vilja veta vad det är som är så bra med det där nätet i Pampers som inte Libero har?

Svar på tråden Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?