Hudikbebisar i maj
Tänkte se om det finns någon mer runt Hudiksvall som väntar och längtar till maj..
Själv har jag BF 20/5 enl UL. (14/5 enl ÄL)
Tänkte se om det finns någon mer runt Hudiksvall som väntar och längtar till maj..
Själv har jag BF 20/5 enl UL. (14/5 enl ÄL)
Tyvärr inte Hudik men Edsbyn....
Jag är ber'knad till 14/5.
Vore kul att hålla kontakten ändå kanske!
Ja men det är väl inte sååå himla långt bort =)
Bara kul o bolla lite tankar och känslor med någon som ska ha ungefär samtidigt =P
Va kul att du ska ha 14/5 =)
Redan i våras, långt innan vi ens bestämde att vi skulle ha en tredje, så pratade vår äldsta dotter mycket om den 14 maj.
Hon skulle sova hos mormor 14 maj, och det hände 14 maj och 14 maj ska jag göra ditten och datten.. Så jag tänkte att det var för mycket 14 maj för att det skulle va en slump iom att hon bara va 3 då.. Så jag skrev upp datumet som "Claras datum".
När vi sen plussade och räknade ut BF här på familjeliv, fick vi BF 14/5. Så jag tror nästan att det blir den 14 för oss vad än UL säger =P
Satt och funderade på vart ni åker när det blir dags för förlossning. Ni har ju i stort sett lika långt till Hudik som till Gävle..
Är det eran 3e också....samma här.
Mina barn är nu 11 och 9,5. Sonen är född 19e maj och hinner bli 10 år. Dottern fyllde 11 nu i okt. Snacka om att börja om haha!
Min sambos första barn dock.
Vi har nog tänkt att åka till Falun, det är också lika långt.
Men inget bestämt.
Hur mår du då?
Jo verkligen. Våra är 4 och 2,5, så det blir inte riktigt lika långt mellan våra =)
Ja Falun va ju oxå ett alternativ, men vi funderade lite på om ni fick åka dit när det är ett annat län. Men det kanske är skillnad när det gäller förlossning.
Mår väl i det stora hela ganska ok. Det som sabbar för mig är fogarna. Sjukgymnasten säger att dom är som gröt. Har så jäkla ont emellanåt att jag bara vill gråta. Annars mår jag nog rätt ok tror jag. Det blir ju mycket följder av smärtorna som trötthet och noll tålamod. Det hade väl förmodligen vart lindrigare om man inte behöver gå hela dagarna och ha ont. Har vart sjukskriven 100% sen mitten på dec, så det blir låååångt till maj... Lite svårt att fixa jobbet på en akutmottagning när man inte kan gå som folk =P
Hur mår du då?
Men vad tråkigt att gå och ha ont....
Min andra graviditet var precis så där, sjukskriven från v 14 pga sammandragningar och foglossning så jag väntade mig det värsta denna gång men ännu har jag inte kännt nått.
Har liite sammandragningar men inget allvarligt.
Jag jobbar som pers ass hos en liten pojke på 2 år och han har Trach....så mitt jobb är att suga i den om det blir slemmigt, inhalera i bland och så. Föräldrarna larmar när det är dags så egentligen sitter jag i en soffa hela dagarna och väntar på larm hahaha....
I o m graviditeten jobbar jag nu mest nätter då det inte blir så mycket spring efter pojken då....utan då är det vaken natt och övervaka honom. Har sån tur att ha detta jobb så jag kan antagligen jobba länge....
Fick fast jobb nu för en månad sen också....såååå lycklig!
Ja får åka vart jag vill och föda men om det händer nått s jag måste åka ambulans så blir det gävle eller hudik.
Nu ska jag åka och stor handla....
Kram
Hej! Här är en till ifrån Hudik. Vi väntar vårt första barn, efter flera års försök och med hjälp av två IVF behandlingar.
BF 31/5.
Oj va kul Emmey!! Får gratulera nå grymt då =)
Har allt gått bra hittills då?
Vad kul Emmy....Grattis!!!!
Tack! =)
Förutom en blödning som kom i v.5, då jag trodde jag fått missfall, men efter ett VUL visade det sig att allt var bra (läkaren trodde sig tom se hjärtflimmer redan då). Annars har jag haft en väldigt lätt graviditet hittills, inget direkt illamående och så utan bara trött i början. Så av vad jag hört har jag kommit lindrigt undan :P
Hur har era graviditeter varit?