Hur mycket väger era 10-åringar?
och hur långa är de? Hur är de i övrigt? Har de kommit in i puberteten?. Hur är deras humör?
och hur långa är de? Hur är de i övrigt? Har de kommit in i puberteten?. Hur är deras humör?
Min nyblivna 10-åring väger ca 46 kg och är ca 150-152 cm lång. Han är väldigt preteen sedan i höstas...
Jag har en 11 åring som är ca 145 cm (lite osäker, längesen han mättes) och som väger 31 kg. Han är en av dom kortaste i klassen, smal som en vidja och smidig som få :P
Hans hud och hår började bli flottigt, så att inte ens dagliga duschar rådde bot på det, strax innan han fyllde 10. Nu har han börjat få finnar, pormaskar och plitor och axlarna och ryggen har blivit bredare och käken har blivit grövre. Humöret är än så länge ganska oförändrat
Hon väger 25.3 (men jag tror hon gått ner lite, tycker att hon har vägt 26-27 tidigare?). Hon är 135 cm.
Ingen pubertet i sikte, hon är ovanligt lugn och harmonisk! Bästa perioden sedan hon föddes :)
Min 10 åring är 160cm lång och väger 41 kg. Lång och smal väldigt preteen. Skrik och gap blandat med att vilja gosa.
Har en tjej som fyller 10 i maj och hon väger 34 kg och är 140 cm lång. Ingen pubertet i sikte
Har en kille som snart fyller 11 och han är 147 cm och väger 33 kg.
Glömde skriva att sonen är lugn som en filbunke
Min är 134.5 cm och väger 25 kilo. Tror han är ganska liten?
Lugn och fridfull, absolut ingen pubertet på gång. Lite tjurig ibland men det är nog bara hans personlighet.
11 åringen här var 143 cm ca då vid 10 år & vägde 31 kg. började nog strax innan 11 års dagen komma i förpuberteten. Nu har hon ett himla humör, haft nån finne etc. ( 147 cm & 33 kg nu växer rätt sakta)
har en 9 årig dotter som är 139 cm & väger 28 kg också. Blir 10 i sommar, ingen pubertet där än, liiite extra humör men hon är väldigt lugn, sett EN synlig pormask nyss.