• Anonym

Ang underhåll!!!

Träffas de bara på ug över dagen så finns ingen anledning till att du inte ska skicka med ev mediciner och ev ombyten som barnet behöver. Du gör det för barnets skull inte håller det hemma för att du betalt det

• Anonym

Klart du ska, mamman betalar ju underhåll för att du ska kunna försörja barnet på heltid. Då är det ju det du ska göra också, även om barnet är hos henne.

• Anonym

I starten skriver du att du får underhåll o i inlägg 4 får du inget. Hur ska du ha det?

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-24 20:49:54 följande:
    I starten skriver du att du får underhåll o i inlägg 4 får du inget. Hur ska du ha det?
    han skriver att han inte ansökt om det än och undrar om mamman kan kräva saker när han väl får det ^^
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-24 19:20:38 följande:
    Klart du ska, mamman betalar ju underhåll för att du ska kunna försörja barnet på heltid. Då är det ju det du ska göra också, även om barnet är hos henne.

Det står ju klart och tydligt i TS att hon inte betalar underhåll.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-24 20:49:54 följande:

är därav berättigad underhåll har dock ej ansökt än  - tycker du att det står att han får underhåll?
  • Anonym
    Anonym (Pappa) skrev 2013-01-24 20:43:31 följande:
    Jag Köper ALLT ti barnet hon har dock EGET hemma å betalar just nu INGET underhåll
    därav har jag sagt att hon vet vart Apoteket ligger oxå...

Men nu börja jag lessna på detta eviga tjatande om grejjer
    å att hon inte har pengar å hon är inte han prioritering 

Därav tänker jag nu ev söka underhåll då jag ska fixa allt m.m

På tal om kläder så har hon sagt FRAMFÖR barnet hur dåliga saker vi köper ti h*n
    å en massa annat bägaren börja rinna över är alltid nått...

När vi hade varannan vecka kom han hit skitig å otvättad m.m va hemskt å för små kläder m.m 
    Ska du söka underhåll via Fk så hoppas jag att du vet att du kan söka om 2 månader retroaktivt. Skynda in med ansökan innan sista januari bara!!

Hur gammalt är barnet? Kan inte barnet själv ha med astmamedicinen i fickan, precis som den följer med till dagis och skola?
  • Anonym

hon ska stå för barnets kostnader under umgänget och det rekommenderas att hon har iaf ett ombyte hos sig om det skulle behövas (barnet spiller, sover över mm)

"En bidragsskyldig umgängesförälder ansvarar i allmänhet för de kostnader som uppstår vid umgänge. Nämnas kan kortare resor för hämtning och lämning, barnets uppehälle och de aktiviteter man gör tillsammans." från www.socfamratt.se/fragorasvar/umgaenge/655-ingar-boendekostnad-i-umgaengeskostnader

här www.socfamratt.se/fragorasvar/umgaenge kan du läsa på om umgänge :) lycka till! 

Svar på tråden Ang underhåll!!!